راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف در بانک انصار از اول خردادماه عملیاتی می‌شود / رضازاده: این خدمت از طريق سرويس USSD و گوشی‌های هوشمند براي مشتريان بانك فراهم است

با توجه به اینکه طبق بخشنامه بانک مرکزی بانک‌ها موظف هستند تا اول خردادماه به ارائه خدمت رمز دوم یکبار مصرف برای مشتریان خود اقدام کنند، برخی از بانک‌ها زودتر از این موعد خدمات خود را ارائه داده‌اند. بانک انصار طبق گفته علی رضازاده، معاون فناوری اطلاعات این بانک از اول خردادماه استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی خود را عملیاتی می‌کند.

ببینید: نگاهی به روش‌های ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف از سوی بانک‌ها

رضازاده با بیان اینکه بانک‌ها موظف شده‌اند رمز دوم یک‌بار مصرف را در اختیار مشتریان خود قرار دهند، گفت: «بانک انصار نیز قرار است با ارائه اپلیکیشن مورد نیاز در رمز یک‌بارمصرف برای مشتریان خود این خدمت را فراهم کند که در همان مراحل اولیه برای مشتریان دارای گوشی‌های هوشمند فراهم است. همچنین مشتریان می‎توانند از طریق ارائه سرویس یواس‌اس‌دی نیز این خدمت را دریافت کنند.»

او در پاسخ به راه پرداخت در خصوص اینکه ارائه این خدمت بر بستری غیر از گوشی‌های هوشمند نیز فراهم شده یا نه، توضیح داد: «به دلیل اینکه این اقدام از اول خرداد مرحله‌به‌مرحله پیش می‌رود، به‌تدریج برای همه مشتریان بانک اعم از آنهایی که از گوشی‌های هوشمند و آنهایی که از گوشی‌های معمولی استفاده می‌کنند، خدمت استفاده از رمز یک‌بارمصرف فراهم می‌شود. به‌طور مثال ممکن است مشتری مشکلات دیگری برای استفاده از اپلیکیشن رمز یک‌بارمصرف داشته باشد که باید اقدامات لازم را نیز برای آنها فراهم کرد.»

پیش از این نیز بانک انصار ارائه رمز یک‌بار مصرف آنی خود بر بستر یو‌اس‌اس‌دی را برای مشتریان فراهم کرده بود. کاربران می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه نسبت به فعال‌سازی این رمز اقدام کنند.

ببینید: دریافت رمز یک‌بارمصرف آنی بانک انصار بدون استفاده از دستگاه توکن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.