راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان دریافت «رمز دوم کارت» به صورت «یک‌بارمصرف» از طریق سامانه‌های بانکداری الکترونیک بانک پاسارگاد فراهم شد

به منظور کاهش مخاطرات مرتبط با استفاده از رمز دوم کارت‌های بانکی که در تراکنش‌های بدون حضور کارت به کار گرفته می‌شود، افزایش امنیت و جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان، امکان دریافت رمز دوم کارت به‌صورت رمز پویا و یک‌بارمصرف از طریق سامانه‌های بانکداری الکترونیک بانک پاسارگاد فراهم شده‌ است.

به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، مشتریان می‌توانند از طریق سامانه بانکداری مجازی و یا سامانه موبایل بانک (همراه بانک) نسبت به فعال‌سازی رمز پویا و جهت دریافت رمز دوم پویا صرفاً از طریق سامانه موبایل بانک (همراه بانک) اقدام کنند. به‌این‌ترتیب که در سامانه بانکداری مجازی از طریق گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» در بخش «کارت‌های من» و در سامانه همراه بانک از طریق گزینه فعال/غیرفعال‌سازی رمز یکبارمصرف کارت در بخش «عملیات کارت» امکان دریافت این نوع رمز وجود دارد.

بر اساس این خبر، پس از فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف، مشتری می‌تواند در زمان خرید کالا و خدمات بر روی درگاه‌های پرداخت، با مراجعه به موبایل بانک (همراه بانک)، قسمت سایر، عملیات کارت را انتخاب کرده و وارد این بخش شود. سپس با مراجعه به قسمت سایر، گزینه رمز یکبارمصرف کارت را انتخاب و یکی از کارت‌هایی که پیش از این رمز یکبارمصرف برای آن فعال شده را انتخاب کند. پس از آن رمز یکبارمصرف به مشتری نمایش داده می‌شود. مهلت استفاده از رمز پویا حدود یک دقیقه است و پس از این مدت باید رمز یکبارمصرف جدید دریافت شود.

مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی به شماره 82890 آماده پاسخگویی به سؤالات مشتریان است.

1 دیدگاه
  1. سیمین عمرانی می‌گوید

    سلام. رمز دوم یکبار مصرف بجز تعدادی محدود از افراد، برای سایر اقشار و سنین بخصوس افراد مسن عملا مقدور نیست. پردردسر و زحمت است. من همیشه عملیات بانکی را بسادگی از طریق سامانه بانکداری مجازی روی کامپیوترم انجام میدادم و کلا با موبایل بانک و صفحه کوچک گوشی هوشمند همراهم مشکلات بسیاری دارم. حالا باید اجبارا برای دریافت رمز دوم بعد از فعال سازی از موبایلم استفاده کنم که نمی توانم. اینجوری هیچ کاری نمی توانم بکنم. بانکها باید دریافت رمز دوم را از طریق سامانه بانکداری مجازی نیز فعال سازند و این در حالی است که بسیاری از مردم اصلا نمی دانند و بلد نیستند که بانکداری الکترونیک و داشتن حساب اینترنتی چیست. برای جلوگیری از سوء استفاده رمز پویا به این شکل راهکار مناسبی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.