راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره سونگون لی، بنیان‌گذار و مدیرعامل اولین یونیکورن کره جنوبی بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / تاس (Toss) استارت‌آپ فین‌تکی کره جنوبی است که توانست با جذب سرمایه 80 میلیون دلاری به ارزشی معادل 1/2 میلیارد دلار دست یابد و به این ترتیب به‌عنوان اولین یونیکورن در کره معرفی شود. تاس کارش را با ارائه پرداخت‌های فردبه‌فرد آغاز کرد و سپس سرویس‌های دیگری مانند بیمه، سرمایه‌گذاری، حساب پس‌انداز، مدیریت امتیاز اعتبار و یک داشبورد مالی را هم به خدماتش اضافه کرده که به این ترتیب کاربران می‌توانند تمام اتفاقات مالی خودشان را، البته با مشارکت اشخاص واسط، در یک مکان واحد ببینند. این استارت‌آپ در حال حاضر 10 میلیون کاربر ثبت‌شده دارد که به عبارتی حدود 20 درصد از جمعیت کره زمین از این سرویس استفاده می‌کنند.

سونگون لی این استارت‌آپ را در سال 2013 در کره جنوبی راه‌اندازی کرد. لی پس از گذراندن دوران دبیرستان، تحصیلاتش را در رشته دندان‌پزشکی در دانشگاه ملی سئول ادامه داد و از سال 2011، تمرکزش را بر ارائه سرویس‌های مالی ساده، امن و مقرون‌به‌صرفه در کره قرار داد و توانست جایزه نفر اول رقابت‌های استارت‌آپی را که توسط سازمان بنیاد بانک‌ها برای کارآفرینان جوان برگزار شده بود، دریافت کند. همچنین در سال 2014 از طرف سازمان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، از او تقدیر و تشکر شد.

کره جنوبی یکی از کشورهایی است که بیشترین و جهانی‌ترین میزان دسترسی به اینترنت و همین‌طور نفوذ بسیار زیاد تلفن‌های هوشمند را دارد و تولید سرانه ناخالص داخلی آن در سال 2018 به بیش از 30 هزار دلار رسید، اما به‌دلیل وجود رگولاتوری سفت و سخت در حوزه مالی، بخش فین‌تک این کشور نتوانست پابه‌پای دیگر کشورهای آسیایی پیش برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.