پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بانک ملی برای خدمترسانی در روزهای پایانی سال از ربات آلفا بهره میبرد
در روزهای پایان سال که شعب بانکها با افزایش حضور مشتریان روبهرو هستند، بانک ملی ایران برای افزایش سرعت خدمت رسانی از دستیار ویژهای بهره گرفته است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، «ربات آلفا» پدیدهای نو در نظام بانکی کشورمان است که نه تنها جذابیتهای خاص خود را دارد، بلکه بسیاری از خدمات عمومی مرتبط با مشتریان را ارائه میدهد.
این ربات در روزهای اوج کاری پایان سال در شعبه مرکزی و مجتمع تجاری پالادیوم مستقر شده و وظیفه اطلاعرسانی درباره خدمات بانک را بر عهده گرفته است.
شعبه فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) مکان دیگری است که در روزهای آتی از این ربات برای خدماترسانی استفاده خواهد کرد.
به طور معمول، بسیاری از مشتریان علاقهمندند با خدمات بانک آشنا شده و یا به طور مشخص درباره یک خدمت خاص، اطلاعاتی دریافت کنند. مراجعان میتوانند به این منظور مراجعه به ربات آلفا را با مراجعه به متصدیان شعبه جایگزین کنند.
این ربات به خوبی و بدون خستگی، دادههای مد نظر را به مخاطبان ارائه میدهد و آنها را به مسیر درست دریافت خدمات هدایت میکند.
آلفا علاوه بر این، قدرت یادگیری فراوانی دارد و به صورت مستمر بهروزرسانی میشود. این ربات، تلفیقی از دانش بانکداری و تکنولوژی روز دنیاست که بانک ملی ایران آن را در نظام بانکی کشور پیادهسازی کرده و مورد توجه فعالان اقتصادی، اهالی فناوری اطلاعات و عموم مخاطبان قرار گرفته است.
توسعه استفاده از این فناوری علاوه بر کاهش حجم مراجعات غیرضروری به شعب و کارکنان بانک، میتواند سرعت انتقال دادهها را افزایش داده و علاوه بر افزایش بهرهوری، زمینه کاهش هدررفت انرژی و تمرکز بر مسائل کلیدی توسط بانکها را مهیا میکند.
«ربات آلفا» نتیجه حرکت بانک ملی ایران بر لبه تکنولوژی، پذیرش ریسک تکیه بر خلاقیت و نوآوریها و استفاده از توان نیروهای جوان و نخبه کشور است؛ حرکتی که آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.