راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمیسیون بورس و اوراق بهادار: ارزهای رمزنگاری‌شده مانند اتریوم جزو اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند

دوازدهم ماه مارس بود که گروه طرفدار قانون‌گذار ارزهای رمزنگاری‌شده و بلاکچین به نام کوین‌سنتر (Coincenter) مکاتبات میان جی کلیتون، رئیس هیئت‌مدیره کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و تد باد، نماینده این گروه را منتشر کرد. این مکاتبات نشان می‌داد که کلیتون کارمند بخش تجزیه‌وتحلیل این کمیسیون تایید می‌کنند که اتریوم و ارزهای رمزنگاری‌شده مشابه آن تحت پوشش قوانین مربوط به اوراق بهادار نمی‌شوند.

این طور به نظر می‌رسد که جی کلیتون با ویلیام هینمن رئیس بخش امور مالی مشارکتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار موافق است؛ چراکه جولای سال گذشته، خبری از هینمن منتشر شد مبنی بر اینکه ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین و اتریوم جزو اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند و گفت که اگر شبکه‌ای که توکن یا کوین روی آن فعالیت می‌کنند به اندازه کافی غیرمتمرکزشده باشند، در این صورت آن ارز نمی‌تواند یک اوراق بهادار محسوب شود.

چند ماه پیش هم گروه کوین‌سنتر نامه‌ای که توسط تد باد هم امضا شده بود ارسال کرد و در آن از رئیس هیئت‌مدیره SEC پرسیده بود که آیا با ارزیابی هینمن موافق است یا نه.

کلیتون هم در پاسخ گفته بود: «من با توضیحات هینمن درباره اینکه چطور یک تراکنش دارایی دیجیتال دیگر نمی‌تواند نشان‌دهنده یک قرارداد سرمایه‌گذاری باشد، موافق هستم.»

ویلیام هینمن رئیس بخش امور مالی مشارکتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار

البته کلیتون دقیقا مشخص نکرده است که کدام یک از ارزهای رمزنگاری‌شده شامل این ملاک و معیارها می‌شوند اما پست منتشرشده توسط کوین‌سنتر نشان می‌دهد که این نامه تایید می‌کند که اتریوم و ارزهای مشابه آن، جزو اوراق بهادار به حساب نمی‌آیند.

هرچند که کلیتون نظرات متفاوتی درمورد ICO داشته است؛ مفهومی که طی چند سال آینده توانسته میلیاردها دلار افزایش پیدا کند. طی سخنرانی که کلیتون دسامبر سال گذشته انجام داد، با این موضوع موافق بود که ICOها راه و روش تازه‌ای برای کارآفرینان و دیگر کسب‌وکارها به منظور افزایش سرمایه بوده است؛ البته تا زمانی که از قوانین اوراق بهادار پیروی کنند.

به گفته کلیتون ماهیت تکنولوژیکی جدید ICO، این مورد اصلی را تغییر نمی‌دهد که زمانی که اوراقی ارائه می‌شود، باید کاملا مطابق قوانین مربوط به اوراق بهادار کمیسیون بورس و اوراق بهادار باشد.

گویا از نظر کلیتون شبکه‌هایی مانند اتریوم و بیت‌کوین جزو این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرند؛ یعنی شامل اوراق بهادار نمی‌شوند چراکه کاملا غیرمتمرکز هستند. اما گویا در مورد ریپل قضیه فرق می‌کند.

ریپل با یک سری شکایات جمعی مواجه شده است که شاکیان مدعی آن هستند که رپیل تحت قوانین امنیتی قرار دارد و باید توسط چهارچوب کمیسیون بورس و اوراق بهادار تنظیم شود.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.