راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همراه اول دیگر تنها نیست؛ موج همکاری‌های جدید

مخابرات پس از اصراهای زیاد خود برای جا انداختن جیرینگ همراه اول در بین مردم آنطور که انتظارش را داشت با موفقیت روبرو نشد. از همین جهت پس از فراز و نشیب‌هایی که در این راه طی کرد حالا سعی دارد طعم موفقیت را به کمک بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت بچشد. اولین موفقیت بزرگی هم که به دست آورده است سرویس همبانک است که با همکاری مخابرات، بانک سینا و شرکت توسن حاصل شد و مخابرات حالا در پی گسترش همکاری‌های خود با دیگر بانک‌ها و شرکت‌ها است.

روابط عمومی جیرینگ گفته است جیرینگ تنها دارنده مجوز از سوی همراه اول، برای راه اندازی و ارائه سرویس “همبانک” (بانک همراه) بوده و آمادگی ارائه این سرویس به کلیه بانک‌ها، موسسات مالی و شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) دارنده مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را داراست.

در حال حاضر مراحل تست 7 بانک و 3 شرکت پرداخت الکترونیک جهت ارائه خدمات “همبانک” به مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول با موفقیت انجام شده است.

تا پیش از همبانک سامانه همراه ۲۴ تنها سامانه پرداخت همراه ایران بر بستر USSD بود.(اینجا). اما اکنون بازیگر دیگری وارد بازی شده است که به گفته برخی کار‌شناسان تحولی در بانکداری همراه در ایران است.

شرکت همراه اول پیش از این با سامانه جیرینگ قصد رقابت در بازار پرداخت همراه ایران را داشت. محصول جدید که با همکاری توسن، همراه اول و بانک سینا راه‌اندازی شده است حداقل روی کاغد پتانسیل تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تحول بانکداری و پرداخت همراه ایران را دارد که در نهایت به نفع مردم ایران خواهد بود (اینجا).

کلیه مشترکین همراه اول می توانند با استفاده از همبانک در هر زمان و مکان، حتی در خارج از ایران بدون پرداخت هزینه رومینگ و هزینه بستر مخابراتی از خدمات انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ، دسترسی به اطلاعات حساب‌ها، مانده‌گیری، عملیات بین بانکی ساتنا و پایا، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک و بسیاری خدمات بانکی دیگر بهره‌مند شوند. از مزایای این سرویس می‌توان به امنیت، سرعت، دقت، سادگی و قابلیت استفاده بدون نیاز به نصب نرم‌افزار در هر زمان و مکان اشاره کرد.

در این روش مدت زمان انتظار جهت پاسخگویی بسیار کمتر از سایر روشها بوده و اطلاعات عملیات بانکی انجام شده بر روی تلفن همراه ذخیره نمی شود. استفاده از این خدمات، موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاربر ‌شده و این سرویس تنها با شماره‌گیری # کد دستوری* در تمامی مناطق تحت پوشش شبکه و رومینگ همراه اول، در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر سرویس “همبانک سینا” فقط با گرفتن کد #727* قابل استفاده بوده و کلیه مشتریان همراه اولی بانک سینا می توانند از این پس کلیه خدمات بانکی اعلام شده را از طریق گوشی خود انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.