راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی چهار ریسک آنلاین که می‌تواند به استارت‌آپ شما آسیب جدی برساند

هنگامی که شما کسب‌وکاری را راه می‌اندازید عوامل بسیاری وجود دارد که باید درباره‌شان فکر کنید اما امنیت آنلاین گزینه‌ای است که شاید از لیست موارد موردنظر شما حذف شده باشد و نسبت به آن غافل مانده‌اید؛ در حالی‌که ریسک‌های آنلاین بسیاری وجود دارد که ممکن است به استارت‌آپ شما خدشه وارد کند و حتی جلوی راه‌اندازی آن را هم بگیرد.

در ادامه می‌خواهیم چهار مورد از بزرگترین ریسک‌های آنلاینی که می‌تواند تهدید جدی برای شما محسوب شود را معرفی کنیم:

 

ویروس‌ها و بدافزارها

ویروس و بدافزارها به شکل و نوع‌های متفاوتی ورود پیدا می‌کنند و بلا استثنا همه آنها، اگر دقت کافی را نداشته باشید، به تجهیزات و شهرت کاری شما آسیب می‌رساند. حداقل اتفاق ممکن این است که چنین برنامه‌هایی باعث می‌شوند تا عملکرد کامپیوتر شما به مراتب در پایین‌ترین حالت کاربرپسندی قرار بگیرد و در بدترین حالت ممکن، شما تمامی داده‌های حساسی که روی شبکه کامپیوترتان ذخیره کرده‌اید را از دست می‌دهید.

بروز این اتفاق می‌تواند کسب‌وکارتان را از بین ببرد و نه تنها باید غرامت مشتریانی که به طریقی آسیب دیده‌اند را پرداخت کنید بلکه شهرت و اعتبارتان نیز از بین خواهد رفت و افراد به سختی سراغ شما می‌آیند. نصب نرم‌افزار از McAfee از کامپیوتر شما در برابر ویروس‌های خطرناک محافظت می‌کند.

این کار مانع از دانلود ایمیل‌هایی که حاوی بدافزارها هستند می‌شود و شما را درباره هرچیزی که ممکن است به کامپیوترتان آسیب برساند آگاه می‌کند.

 

به اشتراک‌گذاری با کلود

این روزها یک جمله تکراری که بسیار شنیده می‌شود این است که استفاده از کلود خوب است و باید تا جای ممکن آن را به کار گرفت. این فناوری به اشتراک‌گذاری فایل‌ها را آسان‌تر می‌کند و کارایی بهتری در کسب‌وکارها ایجاد می‌کند. همچنین بسیار امن‌تر و مطمئن‌تر از ایمیل برای ارسال اطلاعات حساس عمل می‌کند.

همه اینها درست است و کلود به مراتب امن‌تر و مطمئن‌تر است. با این حال بدین معنا نیست که از بروز حملات سایبری جلوگیری می‌کند و این بدان معنا نیست که در مورد امنیت سهل‌انگاری شده است.

بسیار مهم است که قبل از استفاده از هر نرم‌افزار مبتنی برکلود، ریسک‌های احتمالی که ممکن است درگیرش شوید را درک کنید. هرچند که استفاده از این فناوری می‌تواند برای کسب‌وکارها بسیار مفید کاربردی باشد اما باید این موضوع را درک کنید که هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و بهتر است بک‌آپی برای موارد اضطراری داشته باشید.

 

رسانه‌های اجتماعی

درست مانند مورد کلود، فعال بودن در رسانه‌های اجتماعی هم از آن مواردی است که به نظر می‌رسد این روزها برای هر کسب‌وکاری حیاتی شده است. البته این کانال شیوه مناسبی برای عرضه محصولات خود به مخاطبان خاص و مشخص‌شده شما است در صورتی که حجم بسیار کمی از پول در میان باشد.

هرچیزی که در زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد با خطراتی همراه است. صرف نظر از سطح امنیت و پلتفرمی که به کار می‌برید باید گفت که رسانه‌های اجتماعی ابزار امنی نیستند و افشای اطلاعات به راحتی می‌تواند در آنها رخ دهد. به همین دلیل باید حواستان باشد که هیچ‌وقت اطلاعات حساس خود را روی چنین پلتفرم‌هایی قرار ندهید. اگر لازم است که اطلاعاتتان را به این طریق ارسال کنید، بهتر است که از فناوری مبتنی بر کلود استفاده کنید و البته باید ریسک‌های موجود را هم در نظر بگیرید.

 

دستگاه‌های موبایل

دستگاه‌های موبایل هم می‌توان به راحتی لپ‌تاپ‌ها هک کرد پس باید بسیار هوشیار باشیم و آگاهانه عمل کنیم. روی هر پیام عجیب و غریبی کلیک نکنید و از باز کردن ایمیل‌هایی که مشکوک به نظر می‌رسند خودداری کنید و به هیچ وجه فایل پیوست مشکوک را هم باز نکنید.

اگر موبایل‌ها گم یا دزدیده شوند، تهدید مهمی برای امنیت به شمار می‌آیند و باتوجه به اطلاعات موجود در آن، پایگاه داده مناسب و ایده‌آلی برای جرایم سایبری به شمار می‌آیند. بنابراین همیشه و همه‌جا تلفن همراهتان را پیش خودتان نگه دارید و در غیر این صورت بهتر است آن را در خانه بگذارید.

منبع: The Fintech Times

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.