پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
برادری: دوره ITIL4 شامل مدل عملیاتی یکپارچه برای ارائه و پشتیبانی خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات است
دوره ITIL4 مقدماتی با سخنرانی ایمان برادری، رئیس هیات مدیره شرکت دانشآفرینان نیک اندیش(دیجیوایز) چهارشنبه 15 اسفند در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
برادری ضمن توضیح دورههای قبلی ITIL اهمیت برگزاری دوره چهارم آن را بیان کرد: «همانطور که میدانید امروزه فناوری اطلاعات در هسته مرکزی همه کسبوکارها واقع شده و متخصصان دیجیتال و فناوری اطلاعات در سازمانها و صنایع گوناگون، اهمیت فوقالعادهای پیدا کردهاند، تا جایی که در حال حاضر اکثر سازمانها به دنبال تدوین استراتژی خود در حوزه دیجیتال و به دنبال آن تحول دیجیتال هستند.»
او در ادامه گفت: «علاوه بر این در سالهای گذشته سازمانها واقعاً برای استفاده از متدلوژیها و نظامهای حوزه فناوری اطلاعات دچار سردرگمی شده بودند که میان انبوه این نظامها از قبیل COBIT، ITIL، Scrum، Devops، ISMS و … از کدامیک استفاده و چگونه آنها را یکپارچه کنند.»
او با توضیح اینکه نهایتاً در فوریه 2019 موسسه اکسلوس ITIL4 را منتشر کرد، گفت: «ITIL4 با رویکردی نوین جهت راهبری و پشتیبانی سازمانها در نقشه راه تحول دیجیتالی تدوین شده که شامل مدل عملیاتی یکپارچه برای ارائه و پشتیبانی محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات است. یکی از نقاط برجسته ITIL4، داشتن رویکردی جامع به یکپارچگی با چارچوبها و استانداردهای مطرح دیگر حوزه فناوری اطلاعات نظیر Lean، Agile، DevOps و همچنین Cloud Computing است.»
ITIL4 میتواند مشکلات سازمانها را مرتفع میکند
برادری با اشاره به اهمیت ITIL4 توضیح داد: «ما از ابتدا قصد داشتیم که در زمان کوتاهی پس از انتشار ITIL4 توسط موسسه اکسلوس اقدام به برگزاری دوره ITIL4 کنیم، چون اعتقاد داشته و داریم که ITIL4 بسیاری از مشکلات سازمانها علی الخصوص در صنایع مالی و مخابرات را که تحول دیجیتال به شدت آنها را تحت تأثیر قرار داده، مرتفع میکند.»
برادری درباره اینکه مخاطبان این دورهها چه کسانی را دربر میگیرد، گفت: «با توجه به اینکه ITIL4 کاملاً تحت تأثیر تحول دیجیتال است، ما در ابتدای دوره اول از یکی از صاحب نظران این حوزه دعوت کردیم که تحول دیجیتال را بهصورت مختصر برای شرکتکنندگان توضیح دهد تا فضای فکری آنها برای یادگیری بهتر فلسفه وجودی ITIL4 آماده شود.»
او ادامه داد: «علاوه بر این با توجه به اینکه ITIL4 بهشدت بر مفاهیم حوزه سازمان و منابع انسانی اعم از فرهنگ سازمانی و مدلهای شایستگی تاکید کرده، سخنرانی دیگری هم توسط یکی از افراد نام آشنای حوزه منابع انسانی داشتیم تا شرکتکنندگان درک بهتری از بعد سازمان و منابع انسانی که یکی از ابعاد کلیدی ITIL4 را تشکیل میدهد، داشته باشند.»
آنطور که برادری گفت: «با توجه به موفقیتهای قابل توجهی که در حوزه پیادهسازی ITIL در سالهای گذشته به دست آمده از همکاران بانک ملی ایران دعوت کردیم تا ارائهای از دستاوردها و چالشهای خود در زمان پیادهسازی و راهاندازی ITIL داشته باشند.»
او درباره محتوای مطالب توضیح داد: «تمام این مطالب مهم به جز ارائه محتوایی بود که میبایست بر اساس استاندارد تعریف شده توسط موسسه اکسلوس در دوره مقدماتی ITIL ارائه میشد.»
رئیس هیات مدیره شرکت دانشآفرینان نیکاندیش با اشاره به اینکه مخاطبین دوره بیشتر از مدیران و کارشناسان ارشد صنعت بانکداری و پرداخت بودند، گفت: «البته صنایع حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات هم حضور گستردهای در دوره داشتند. علاوه بر این تعدادی از شرکتکنندگان هم از صنایع انرژی و حملونقل در دوره شرکت کردند.»
برای مشاهده اطلاعات بیشتر از دوره ITIL 4 برگزار شده میتوانید به سایت دیجی وایز مراجعه کنید.