راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی در آمریکا پذیرش کارت‌های ویزا را ممنوع کرد

شرکت کروگر، که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی در آمریکا است، دیگر کارت‌های اعتباری ویزا را پذیرش نمی‌کند و این ممنوعیت را در بخش‌های اسمیث فود و دراگ‌استور خود نیز گسترش داده است و از سوم ماه آوریل دیگر امکان ارائه این گزینه پرداختی وجود نخواهد داشت.

این اقدام کروگر در پی ممنوعیتی بود که در سال 2018 روی کارت‌های این غول پرداختی در فروشگاه‌های غذایی کروگر در کالیفرنیا اعمال شد.

به گفته کروگر دلیل اتخاذ این تصمیم به خاطر هزینه‌هایی است که ویزا روی تراکنش‌ها دریافت می‌کند و به گفته کروگر این کارمزدها بیش از حد بوده است. این شرکت 130 فروشگاه اسمیث را مدیریت می‌کند و به گفته رویترز، 142 سوپرمارکت و 108 جایگاه سوخت در هفت ایالت دیگر کارت‌های ویزا را پذیرش نمی‌کنند.

یک سخنگوی ناشناس ویزا گفته است: «ناعادلانه و ناامیدکننده است که کروگر خریداران را وارد یک درگیری و اختلاف کسب‌وکار کرده است.» به گفته این سخنگو، ویزا راهکارهایی ارائه داده است که به کاربرانش امکان استفاده از کارت‌هایش را در فروشگاه‌های فودز اند اسمیث می‌دهد؛ بدون اینکه محدودیت‌های کروگر خللی در این امر وارد کند.

به گفته کروگر، اسمیث همچنان انواع دیگر شیوه‌های پرداختی را پذیرش می‌کند و دیگر فروشگاه‌های کروگر متاثر از این اعلامیه جدید کروگر نخواهند بود و این شرکت همچنان به بررسی گزینه‌های موجود برای کاهش هزینه کارت‌های اعتباری ادامه خواهد داد.

کروگر به طور اختصاصی در مورد ویزا گفته کارمزدهایی که ویزا و بانک‌های صادرکننده بر دوش خرده‌فروشان نهاده موجب افزایش قیمت‌های موارد غذایی می‌شود و توضیح می‌دهد: «این کارمزدها نتایجی به دنبال خواهد داشت که در بازار رقابتی صنعت خرده‌فروشی غذا نتیجه مثبتی همراه نخواهد داشت.»

البته براساس گزارش‌های منتشرشده، قرار است کارمزدهای تراکنش‌های ویزا و مسترکارت در ماه آینده افزایش پیدا کند. در خبرها آمده است که درگیری میان پذیرندگان و این شرکت‌های کارتی بر سر موضوع کارمزدهای واسطه‌گری به سال‌ها قبل برمی‌گردد.

البته کروگر برای جبران این موضوع، شیوه پرداختی مختص خودش را با نام کروگر پی ارائه می‌دهد که می‌تواند به هر کارت اعتباری و نقدی برجسته نیز متصل شود. این شرکت همچنین کارت نقدی پاداش کروگر را نیز راه‌اندازی کرده است که پرداخت‌ها را به پاداش‌ها متصل می‌کند و گسترش جهانی این اتفاق بعدا مشخص می‌شود.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.