راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استاد غایب! / درباره مسعود نیلی، استاد دانشگاه و مشاور سابق رئیس‌جمهور

ماهنامه عصر تراکنش / نام مسعود نیلی سال‌هاست که در آسمان اقتصاد ایران مي‌درخشد. این بار اما نام او به دو دلیل زیاد تکرار شد: یکی اینکه بارها گفته شد او با سیاست‌های اقتصادی دولت همراه نیست و به همین خاطر از تمام سمت‌های دولتی کناره‌گیری کرده است. دومین موضوعی که باعث شد نام نیلی در کانون توجه قرار گیرد انتشار فهرست کسانی بود که در آن جلسه معروف تصمیم‌گیری درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی حضور داشتند.

نام نیلی در آن فهرست بود و این در حالی است که بارها دیدگاه‌های منتقدانه او نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت منتشر شده است. این در حالی بود که پیش از این رئیس‌جمهور روحانی گفته بود که در جلسه تصمیم‌گیری برای ارز ۴۲۰۰ تومان هیچ‌کس با این تصمیم مخالف نبود که این به معنای این است که نیلی در این جلسه حضور داشته و مخالفتی نکرده است.

مسعود نیلی، زاده ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۳۳ در شهر همدان است. او در دوران ریاست جمهوری هاشمی‌رفسنجانی به مدت سه سال معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. او همچنین به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی، استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی (ریاست جمهوری) فعالیت داشته ‌است.

او عضو پیشین تیم اقتصادی حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری بوده ‌است. حسن روحانی چندی بعد از تشکیل هیات دولت یازدهم، نیلی را به‌عنوان مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور منصوب کرد. او چندی بعد جایگزین محمدعلی نجفی، در دبیرخانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شد. او پیش‌تر دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقتصادی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.