راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مسکن طرح «کیف پول الکترونیکی پایانه‌های حمل‌ونقل»‌ را اجرا می‌کند

بانک مسکن با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور،‌ طرح «کیف پول الکترونیکی پایانه‌های حمل‌ونقل»‌ را اجرا و خدمت جدیدی به رانندگان خودروهای جاده‌ای ارائه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد در راستای توسعه و افزایش کاربرد برچسب پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی (ETC)، بانک مسکن در اقدامی مشترک با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور طرح «کیف پول پایانه‌های حمل‌ونقل» را با بهره‌گیری از زیرساخت‌های سامانه برچسب الکترونیک عوارض پیاده‌سازی کرده است.

بانک مسکن با توجه به توسعه کسب‌وکارهای الکترونیکی و حرکت به سمت تسهیل ارائه خدمات به مشتریان با دقت و کیفیت بالاتر، ارائه راهکارهای مبتنی بر نقل و انتقالات خرد با بهره‌گیری از «کیف پول الکترونیکی» را به عنوان یک راهکار فراگیر و تسهیل گر دنبال کرده است.

از همین رو در راستای افزایش ضریب نفوذ برچسب‌های الکترونیکی پرداخت عوارض آزادراهی، اداره امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نسبت به پیاده‌سازی طرح «کیف پول پایانه‌های حمل‌ونقل» اقدام کرده است.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به عنوان متولی حمل‌ونقل جاده‌ای ارائه‌دهنده خدمات متعددی به رانندگان خودروهای برون‌شهری است؛ بنابراین با توجه به گستره خدمات سازمانی مذکور در اقصی نقاط کشور و با توجه به پراکندگی مراکز خدمات، ایجاد سامانه متمرکز به منظور نظارت بر امور دریافت و پرداخت و مدیریت خدمات امری اجتناب‌ناپذیر بوده است.

بر این اساس بانک مسکن با بهره‌گیری از زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک عوارض نسبت به ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت سرویس‌های پرداخت سامانه حمل‌ونقل مبتنی بر کیف پول خودرو اقدام کرده است. و مدیریت سرویس‌های مالی ارائه‌شده در مراکز پایانه حمل‌ونقل مانند نوبت‌دهی و اعلام بار، پارکینگ پایانه، کارت هوشمند خودرو، عوارض آزادراهی و غیره از طریق سامانه سرویس‌دهنده در مراکز مذکور به سامانه بانک مسکن هدایت‌شده و پرداخت هزینه‌ها را تسهیل می‌کند.

در این رویکرد با تخصیص برچسب (RFID فناوری شناسایی با فرکانس رادیویی) به خودرو با ورود خودرو به مراکز ذیربط، اطلاعات مربوطه شامل زمان، پلاک، سرویس‌دهنده، نوع سرویس،‌ مبلغ و غیره به صورت یک تراکنش به سامانه ETC ارسال و با توجه به میزان اعتبار موجود در کیف پول الکترونیکی برچسب و هزینه سرویس، پردازش مالی انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.