راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کوثر هم به دنبال نرم‌افزار جدیدی برای موسسه‌اش می‌گردد

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با بیان اینکه این مجموعه با هیچ موسسه و بانک دیگری ادغام نمی‌شود، گفت: هر مؤسسه‌ای که می‌خواهد می‌تواند با ما ادغام شود و نام موسسه کوثر باقی خواهد ماند.

عیسی رضایی گفت: هدف ما این است که در سال 94 جزو 5 بانک برتر خصوصی کشور باشیم، زیرا مؤسسه را محل گذر می‌دانیم و هدف اصلی ما تأسیس بانک کوثر است.

مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری کوثر ادامه داد: یکی از مؤسساتی هستیم که از همان ابتدا سیستم “کوربنکینگ” (سیستم یکپارچه اطلاعات) را در تمام شعب اجرایی کردیم و هم‌اکنون بیش از 200 شعبه فعال داریم.

رضایی با بیان اینکه این مؤسسه بیش از 100 دستگاه خودپرداز دارد، گفت: هم‌اکنون 100 سیستم خودپرداز دیگر هم سفارش داده شده که در آینده نزدیک نصب خواهد شد و براساس تفاهمات انجام ‌شده، کارت‌های اعتباری کوثر در سایر بانک‌ها هم قابل وصول است.

وی از تهیه نرم‌افزار جدیدی برای این مؤسسه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این نرم‌افزار که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید طراحی شده است، سرعت خدمات را افزایش می‌دهد که تا یک ماه آتی استقرار خواهد یافت.

مدیر عامل مؤسسه مالی و اعتباری کوثر تصریح کرد: به دلیل اینکه سیستم‌های الکترونیکی و بانکداری الکترونیک رو به گسترش است، هر فردی که بخواهد در این مؤسسه حساب باز کند، حتماً باید تلفن همراه داشته باشد تا بخشی از خدمات را از این طریق دریافت کند.

رضایی با بیان اینکه بیش از 1250 نفر در شعبه‌های مختلف این مؤسسه مشغول به کار هستند، گفت: طی تعامل صورت‌گرفته با مسئولان بانک مرکزی و اداره نظارت و مطالعات این بانک، ظرف 6 تا 7 ماه مجوز فعالیت در بورس را گرفته‌ایم و هم‌اکنون در اداره ثبت آخرین مراحل برای پذیره‌نویسی در بورس صورت می‌گیرد و امیدواریم از نیمه اول امسال پذیره‌نویسی انجام شود.

وی در خصوص سرمایه مؤسسه کوثر و منابع مالی مورد نیاز، گفت: این مؤسسه 105 میلیارد تومان سرمایه اولیه دارد و برای تبدیل شدن به مؤسسه مالی و اعتباری باید 45 میلیارد تومان از طریق پذیره‌نویسی به دست آورد.

رضایی در خصوص ادغام این مؤسسه با بانک حکمت ایرانیان گفت: ما با هیچ بانک و مؤسسه‌ای ادغام نخواهیم شد بلکه اگر تعاونی یا مؤسساتی بخواهند می‌توانند با ما ادغام شوند، در این صورت نام مؤسسه مالی و اعتباری کوثر باقی خواهد ماند.

وی تأکید کرد: ما نه سهمی می‌دهیم و نه نام را تغییر می‌دهیم؛ هر مؤسسه‌ای که می‌خواهد می‌تواند با کوثر ادغام شود.

مدیر عامل مؤسسه مالی و اعتباری کوثر در خصوص زمان برگزاری مجمع و تعیین هیئت‌مدیره، گفت: پس از پذیره‌نویسی، مجمع عمومی مؤسسه برای تعیین هیئت‌مدیره و مدیرعامل تشکیل می‌شود؛ پس از تعیین اعضاء برای تعیین صلاحیت بانک مرکزی اسامی ارسال خواهد شد.

رضایی در پاسخ به سؤالی در خصوص ادغام صندوق جوانان خیّر با این مؤسسه، گفت: این بحث مطرح شد، اما به دلیل بدهی 100 میلیارد تومانی این صندوق و عدم تأمین آن از طرف نهادهای مربوطه، تقاضای ادغام را نپذیرفتیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.