راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چه چیزی مانع سرمایه‌گذاری موسسات روی بیت‌کوین می‌شود؟

سپتامبر سال 2017، مریل لینچ بانک آمریکا از 200 سرمایه‌گذار نظرسنجی کرد که نظرشان درمورد محبوب‌ترین سرمایه‌گذاری چیست و اکثر آنها در جواب به بیت‌کوین اشاره کردند. با اینکه این پاسخ بدین معنا نیست که پاسخ‌دهندگان به طور فعالانه روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند ولی به‌خوبی به پتانسیل‌های این بازار نوظهور در وال استریت اشاره می‌کند.

با اینکه این بازار رونق و اوج‌گیری قیمت و به‌دنبالش سقوط قیمت در بازار را تجربه کرده است، با این حال همچنان چشم امیدی به سرمایه‌گذاری‌های شرکتی دارد.

موسسات مالی شروع به ایجاد اولین بنیاد اصلی بازار بیت‌کوین کرده‌اند. فیدلیتی، بزرگترین رکت مدیریت دارایی، سرویس مبادلات ارزهای رمزنگاری‌شده خود را در سه ماهه اول سال 2019راه‌اندازی می‌کند. شرکت Intercontinental Exchange هم به‌زودی خریدوفروش بیت‌کوین فیوچرز خود را با نام Bakkt آغاز می‌کند. حتی جوایز دانشگاه‌های معروف آمریکایی ازجمله هاروارد و MIT هم شامل سرمایه‌های رمزنگاری‌شده می‌شود.

علی‌رغم تمام این‌ها، این روزها بازار بیت‌کوین روند رشد و صعودی بسیار کند و ناچیزی از خود نشان می‌دهد. به‌دنبال سقوط قیمت وحشتناکی که در نوامبر 2018 بر سر بازار ارزهای رمزنگاری‌شده افتاد، نرخ تبادل بیت‌کوین به دلار به نزدیک به 3000 دلار رسید که عقیده خیلی‌ها نقطه ورود سرمایه‌گذاری‌های شرکتی بود.

یکی از مهمترین موضوعاتی که از تبدیل شدن بیت‌کوین به بازارهای اصلی جلوگیری می‌کند، فقدان زیرساخت‌های سطح بالا است. براساس آماروارقام منتشرشده از P.A.I.D، حدود 68 درصد تبادلات بیت‌کوین در سراسر ایالات متحده و اروپا، سازگار با فرایندهای شناخت مشتری نیست و بسیاری از صرافی‌ها نمی‌توانند تراکنش‌های سنگین‌تر را به دلیل مسائل نقدینگی، پردازش کنند.

جان دولین، تحلیلگر ارشد P.A.I.D، می‌گوید: «کیف پول‌های ارزهای رمزنگاری‌شده و صرافی‌ها هم می‌خواهند از هم اعتماد موجود بین سرویس‌های مالی سنتی بهره‌مند شوند اما برای وقوع چنین اتفاقی، آنها بایستی تمام حرف و حدیث‌های مشکوک و منفی که در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده وجود دارد را رد کنند و جایگاه خوبی به دست آورند.»

تونی سایو رئیس بخش نظارت رگولاتوری و بازار نزدک، می‌گوید که صرافی‌های بیت‌کوین اقدامات بسیاری در راستای بهبود سرویس‌هایشان انجام می‌دهند. به گفته سایو صرافی‌های رمزنگاری‌شده بسیاری به پلتفرم نظارت تبادلات اسمارتس پیوستند.

درواقع از این طریق نزدک مشتریان اسمارتس را در روند انجام فرایندهای غربالگری قرار می‌دهد چراکه به گفته سایو خیلی از وقت‌ها استارت‌آپ‌های فعال در حوزه رمزنگاری‌شده، فرایندهای شناخت مشتری یا مبارزه با پولشویی را به‌خوبی انجام نداده‌اند.

هرچند که در این میان، برخی مشتری‌های رمزنگاری‌شده توانستند مجوز نصب فناوری نزدک، درخصوص نظارت، تصفیه یا موتورهای تطبیقی تبادلات را دریافت کنند. این موضوع نشان می‌دهد که صرافی‌ها در تلاش برای مطابقت با استانداردهای پلتفرم‌های تبادل سنتی هستند.

به محض ایجاد این تطابقات، سرمایه‌گذارهای شرکتی اعتماد بیشتری به پلتفرم‌های رمزنگاری‌شده پیدا می‌کنند و جذب آنها می‌شوند.

به نظر می‌رسد که در بلند مدت همه‌چیز به نفع بیت‌کوین پیش برود. اما جدای از همه این اتفاقات، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را به‌عنوان برترین گزینه سرمایه‌گذاری‌شان انتخاب کردند و تنها چیزی که نیاز دارند، امنیت بیشتر است.

منبع: Crypto new media

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.