راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برت کینگ: نهایتا تا 20 سال آینده شعب بانکی از بین خواهند رفت

کارگاه آموزشی بانک 4.0 توسط برت کینگ در سالن فرعی مرکز همایش‌های برج میلاد و در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد.

برت کینگ که برای چندمین بار در سری همایش‌های بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت حضور دارد، محور اصلی صحبت‌هایش درخصوص بانکداری دیجیتال و تغییر و تحولاتی است که ایجاد می‌کند و وقتی هم که پای تغییر و تحولات چشمگیر در پرداخت و بانکداری دیجیتال مطرح می‌شود محال است که کینگ اشاره‌ای به بازار چین و سرویس‌های فعال در این کشور نداشته باشد.

کینگ چین را بازار بسیار پیشرویی در این حوزه می‌داند که سرویی‌هایی مانند علی‌پی، وی‌چت و تنسنت توانستند رشد چشمگیری داشته باشند. 22 هزار میلیارد پرداخت  موبایلی در چین انجام شده که این آمار و ارقام در کشورهای غربی بسیار کمتر است.

شعب بانکی

در ادامه و توضیح دیجیتالی شدن فرایندهای بانکی، کینگ به فرایند امضا اشاره کرد که در بانکداری آینده هیچ نقش و جایگاهی نخواهد داشت و همین موضوع مقدمه‌ای شد تا او از تاریخچه انواع بانکداری بگوید که در دهه ۱۹۸۰ بانکداری سلف سرویس و در اواسط دهه ۹۰ بانکداری اینترنتی و در سال ۲۰۰۷ و معرفی تلفن‌های هوشمند، بانکداری موبایلی شروع شد.

برت کینگ در صحبت‌هایش به شرکت Moven و پی‌سا و همینطور فناوری تشخیص چهره و embeded babking اشاره کرد و توضیح داد که بانکداری باید براساس رفتاری که مردم با پولشان دارند انجام شود نه آن چیزی که دلخواه شعبه است.

کینگ صبحت‌هایش را با تاکید بر چند نکته جمع‌بندی کرد: «باید به سراغ اصول اولیه برویم که ببینیم بانک‌ها چطور می‌توانند برای زندگی افراد مفیدتر باشند. مدیران عامل باید یک پیشروی دیجیتال باشند. سیستم‌های موروثی باید به سمت کلود بروند.»

مشارکت و همکاری با فین‌تک‌ها باید جزو برنامه‌ها قرار بگیرد و طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده شعب بانکی از بین خواهند رفت و درست مانند سال گذشته کینگ همچنان علی‌بابا را بزرگترین بانک آینده می‌دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.