راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محصول جدید شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین(توسن) در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک معرفی شد / اتصال بیمه و بانک با سامانه بیمه‌یار

سامانه بیمه‌یار، محصول جدید شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین(توسن) در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت معرفی شد.

آنطور که در این مراسم توضیح داده شد، سامانه بیمه‌یار سامانه‌ای است که به وسیله آن بانک و بیمه به صورت یکپارچه به هم متصل شده‌اند. این محصول توسط شرکت توسن تولید شده و اکنون در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است. اکنون ابزارهای مورد استفاده بانک‌ها به صورت آفلاین هستند و یکپارچه نیستند، اما مهم‌ترین مزیت بیمه‌یار یکپارچه بودن آن است که به بانک‌ها، بیمه‌ها و مشتریان امکانات و ابزارهای مختلفی برای استفاده ارائه داده است.

بیمه‎یار محصولی در حوزه بانک‌بیمه است و در بعضی از کشورها بیمه عمر آنها تا 70 درصد از طریق بانک‌ها صادر می‌شود و بانک‌ها به عنوان یک کانال فروش مهم برای بیمه‌ها هستند.

مزایای این سامانه برای بانک‌ها متصل شدن منابع بیمه‌ها برای بانک‌ها، ارائه خدمات یکپارچه به مشتریان و ارائه خدمات بیمه‌ای در کلیه شعب بانکی است.

از مزایای دیگر این محصول برای بانک‌ها این است که بانک‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند به بیمه‌هایی که وابسته به خودشان هستند خدمات ارائه دهند، سایر شرکت‌های بیمه را هم جذب کنند و به آنها هم خدمات خود را ارائه دهند.

مزایای که برای بیمه‌ها با استفاده از این سامانه وجود دارد این است که به دلیل اینکه بیمه‌ها می‌توانند با چندین بانک مختلف کار کنند به مشتریان تمامی بانک‌ها دسترسی پیدا می‌کنند و این موضوع برای شرکت‌های بیمه ارزشمند است. علاوه بر آن بیمه‌ها می‌توانند از شعب بانک‌ها به عنوان یک کانال برای توسعه فروش خود استفاده کنند. همچنین با توجه به پراکندگی شعب بانک‌ها حضور سریعتر در بازارهای مالی برای بیمه‌ها اتفاق می افتد.

نکته مهمی که برای این محصول در این کارگاه مطرح شد این بود که محصول B2B بیمه‌یار با شرکت فناوران اطلاعات خبره به عنوان ارائه دهنده راهکارهای بیمه‌ای که نرم افزار بیش از 22 بیمه را تولید می‌کند ادغام شده است.
در این سامانه بخشی به نام فروش بیمه‌نامه وجود دارد که مشتری از طریق آن می‌تواند از کانال‌های مختلف بانک، بیمه‌نامه خود را به صورت آنلاین دریافت کند.

در معماری این سازمان توضیح داده شد که کلیه سرویس‌های بیمه و بانک در این نرم‌افزار از طریق توسن‌بوم ارائه شده است. همچنین بحث احراز هویت با امنیت کامل در این سامانه لحاظ شده است.

از ویژگی‌های دیگر این سامانه این است که با استفاده از یکپارچگی می‌توان خدمات خاصی مانند تسهیلات مسکن یا ابزارآلات را انجام داد. همچنین به صورت آنلاین فرآیند بیمه شدن انجام می‌شود.

این محصول می‌تواند مزایایی هم برای مشتری داشته باشد. آنها می‌توانند به وسیله این سامانه خدمات بیمه‌ای را به سهولت دریافت کنند، حق بیمه را به راحتی از طریق ATM، اینترنت‌بانک و شعبه پرداخت کنند و همچنین با استفاده از آن دریافت خسارت سریعتر انجام می‌شود.

این سیستم با PC-POS، اینترنت‌بانک، چک، IPG/MPG، ساتنا یا پایا و پرداخت مستمر حق بیمه ارتباط دارد و ارائه خدمات خود را به واسطه آنها انجام می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.