راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تیم‌های مستقر در شبکه نوآفرینی پلنت بازدید کرد

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ۱۸ آذر ۱۳۹۹ از مرکز نوآفرینی پلنت واقع در کارخانه نوآوری آزادی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پلنت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از شبکه نوآفرینی پلنت، با تیم‌های مستقر در این مرکز از جمله رورو، بیمزی، لیتیوم، هفت‌سنگ، مطپ و روبوتیکیبل آشنا شد و زمانی را به گفت‌وگو با آ‌نها پرداخت.

شبکه نوآفرینی پلنت به عنوان اولین مرکز نوآوری در صنعت بیمه، ۲۲ خردادماه سال ۱۳۹۸ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و قرار است محلی برای افرادی باشد که می‌خواهند در حوزه بیمه فعالیت کنند. پلنت، افراد فعال از شرکت‌های بیمه یا استارت‌آپ‌های اینشورتک را به یکدیگر متصل می‌کند تا از این ارتباطات، ایده‌هایی برای تحول صنعت سنتی بیمه ایجاد شوند؛ زیرا اگر قرار باشد تحولی در صنعت بیمه ایجاد شود باید از کانال نوآوری باشد.

پلنت هم به‌عنوان یک شتاب‌دهنده روی استارت‌آپ‌هایی که تازه شکل گرفته‌اند کار می‌کند و هم به عنوان یک استارت‌آپ ‌استودیو مساله‌های صنعت بیمه را استخراج می‌کند و برای‌ آنها یک تیم می‌سازد تا به‌طور مستقیم روی آنها کار کنند و برای آنها راه‌حل پیدا کنند؛ این راه‌حل‌ها را تبدیل به یک بیزینس مدل ‌کنند و به صنعت بیمه و مشتریان آن ارائه دهند.


حوزه فعالیت تیم‌های مستقر در پلنت


«رو‌رو»، یک استارت‌آپ در زمینه حمل‌و‌نقل اشتراکی پاک است که از اواخر سال ۱۳۹۸ فعالیت جدی خود را آغاز کرده است و قصد دارد تا ۵ سال آینده در ۱۸ کلان شهر ایران با حداقل ۱۸۰ هزار وسیله فعال در ناوگان به علاقه‌مندان خدمات ارائه دهد.

«بیمزی» یک استارت‌آپ در زمینه ساده‌سازی محتوای محصولات بیمه است که کار خود را با بیمه عمر آغاز کرده است. این استارت‌آپ قصد دارد از طریق ساده‌سازی مفاهیم بیمه و افزایش سواد بیمه‌ای در جامعه، به افراد کمک کند تا با آگاهی بیشتری محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

«استارت‌آپ لیتیوم»، ماژول‌های بیمه‌گری را به صورت دیجیتال به شرکت‌های بیمه عرضه می‌کند و برای مشتریان بیمه، کار طراحی سرویس و طراحی محصول را انجام می‌دهد. در نهایت هدف اصلی این استارت‌آپ این است که یک سامانه بیمه‌گری دیجیتال داشته باشیم که بتواند محصولات و خدمات را به صورت شخصی‌سازی شده به دست مشتریان برساند.

استارت‌آپ «هفت‌سنگ» در حال توسعه نرم‌افزار بیمه تکمیلی است که از سه ضلع شرکت بیمه‌گزار، ارائه‌دهندگان خدمات و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه به کارمندان تشکیل شده است. در این محصول شرکت‌های بیمه‌گزار لیست شرکت‌هایی که به آنها خدمات ارائه می‌دهند را ثبت می‌کنند؛ فرانچایزها را برای هر شرکت تعیین می‌کنند و امکانی را فراهم می‌کند که تعاملات شرکت‌ها با شرکت بیمه تسهیل شود؛ مستندسازی و گزارشات انجام شود و همه چیز برای شرکت و کارمندان شفاف باشد.

همچنین کارکنان شرکت‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را در این نرم‌افزار ثبت کنند. در این نرم‌افزار با استفاده از نظر‌سنجی، میزان رضایت کارمندان سنجیده می‌شود و نتایج در قالب گزارش به شرکت بیمه‌گزار و ارائه‌دهندگان سرویس ارائه می‌شود.

«مطپ» یک اپلیکیشن مشاوره پزشکی است که پزشکان معتبر و عالی‌رتبه از طریق آن می‌توانند با بیماران خود در ارتباط باشند و بر روند درمان آن‌ها نظارت داشته باشند. همچنین خدمات پزشکی در منزل مانند آزمایش کرونا، سونوگرافی و غیره به کاربران این اپلیکیشن ارائه می‌شود.

استارت‌آپ «روبوتیکیبل»، در زمینه ساخت دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیاء و نرم‌افزار به عنوان خدمت (SAAS) در بازار بیمه فعالیت می‌کند. اولین محصول این تیم که اکنون پروتوتایپ آن ساخته شده است، دستگاهی است که به بیمه‌های مبتنی بر کارکرد یا usage based insurance کمک می‌کند. کاربران با نصب این دستگاه روی خودروهای خود می‌توانند بر اساس کارکرد کم خودروی خود و نداشتن رفتارهای پرخطر در رانندگی، تخفیف قابل‌توجهی روی بیمه بدنه دریافت کنند.

در ادامه، محمود کریمی، مدیرعامل شبکه نوآفرینی پلنت، گزارش عملکرد سالانه این مرکز را در حضور آقای ستاری ارائه داد.

در شهریور ماه ۱۳۹۹ یک رویداد وارونه (Reverse Peach) برای بیمه سامان برگزار شد و موضوعات بیمه اتومبیل، بیمه آتش‌سوزی، بیمه درمان و بیمه‌های مسئولیت، محورهای طرح مسئله در این رویداد بودند.

این رویداد ۴۵۰ مخاطب در بستر آپارات داشت. بعد از برگزاری رویداد، ۴۱ تیم طرح خود را ثبت کردند و تیم‌های منتخب اکنون در مرحله داوری نهایی هستند.

پلنت تاکنون ۱۳ شماره ماهنامه تخصصی اینشورتک را چاپ و برای مدیران عامل و مدیران ارشد صنعت بیمه ارسال کرده است. در این ماهنامه تخصصی به بررسی و مطالعه روند استارت‌آپ‌های اینشورتکی در دنیا پرداخته می‌شود.

تاکنون در وبلاگ پلنت، ۱۲۰ محتوای ترویجی در حوزه استارت‌آپ‌های بیمه‌ای، ۸۰ محتوای آموزشی در حوزه بیمه و ۳۰ محتوای تحلیلی در حوزه تحول دیجیتال در صنعت بیمه منتشر شده است.

شبکه نوآفرینی پلنت با فعالان حوزه بیمه و بانک مانند هلدینگ سرآمد، پادیوم و پژوهشکده بیمه؛ با شرکت‌های بیمه از جمله بیمه سامان، بیمه حکمت، بیمه ملت، بیمه باران و غیره و با شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری از جمله تیوان، فینوا، اسمارت‌آپ و غیره تفاهم‌نامه همکاری دارد.

شبکه نوآفرینی پلنت برای همکاری با تیم‌ها و استارت‌آ‌پ‌های حوزه اینشورتک، تاکنون دو فراخوان همکاری منتشر کرده است. در اولین فراخوان، ۳۲ طرح ثبت شد و هشت طرح به مرحله مصاحبه رسید؛ سپس چهار تیم به مرحله داوری رسیدند و روی سه طرح سرمایه‌گذاری شد.

در دومین فراخوان، ۴۴ طرح ثبت شد و ۱۶ طرح به مرحله مصاحبه رسید؛ سپس شش تیم به مرحله داوری رسیدند و روی دو طرح سرمایه‌گذاری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.