راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سایبورگ و وندار، دو شرکت گروه ارتباط فردا، محصولاتشان در حوزه امنیت سایبری و پرداخت الکترونیک را معرفی کردند

سایبورگ و وندار، دو شرکت گروه ارتباط فردا، محصولات خود را به حاضران در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت معرفی کردند.

در بخش اول این جلسه، روزبه رادپور، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سایبورگ به معرفی و بیان مقدماتی درباره شکار تهدیدهای سایبری پرداخت.

رادپور ضمن اشاره به برخی از مهم‌ترین حملات سایبری جهان در سال‌های اخیر، گفت: «سازمان‌ها همه نکات امنیتی را رعایت می‌کنند اما باز هم شاهد نفوذ به آنها هستیم و یکی از دلایل این موضوع، نگاه غیرفعالانه به بحث امنیت سایبری است.»

او با اشاره به تجهیز سازمان‌ها برای مقابله با تهدیدات خارجی گفت: «شناسایی و مقابله با تهدیدات هدفمند که مستقیما برای یک سازمان مشخص طراحی می‌شوند و همچنین تهدیدات داخلی که از درون سازمان ایجاد می‌شوند، ظرافت و اهمیت بیشتری نسبت به تهدیدات خارجی دارد.»

او در ادامه به وجود دو رویکرد پیش از نفوذ و پس از نفوذ، در پلتفرم‌های شکار تهدید اشاره کرد و گفت: «اکثر پلتفرم‌های مبارزه با تهدیدات سایبری، رویکرد غیرفعالانه و قابلیت شناسایی پس از نفوذ را دارند. پلتفرمی که در سایبورگ ارائه می‌دهیم، قابلیت شناسایی پیش از نفوذ را دارد.»

او در پایان، به اتوماتیک بودن شناسایی تهدیدها توسط سایبورگ با استفاده از پایگاه کلان داده‌اش اشاره کرد و ارزش افزوده پلتفرم سایبورگ را بی‌نیازی به یک نیروی انسانی متخصص برای ایجاد امنیت عنوان کرد.

در ادامه این جلسه، مهدی عبادی به معرفی شرکت خدمات پرداخت الکترونیک وندار پرداخت.

عبادی، مدیرعامل وندار، این شرکت را ارائه‌دهنده خدمات پرداخت معرفی کرد و گفت: «وندار با ارائه راهکارهای مختلف پرداخت نظیر درگاه پرداخت، امکان دریافت پول توسط کسب‌وکارهای کوچک و همچنین مدیریت حسابشان را فراهم می‌کند.»

مهدی عبادی، ارائه دستگاه mPOS به فروشگاه‌هایی که فروش حضوری دارند و همچنین ارائه api به اپلیکیشن‌ها برای ایجاد قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای را از دیگر خدمات این شرکت عنوان کرد.

عبادی، قابلیت‌های وندار در مدیریت حساب کاربران را یکی از ویژگی‌های سرویس وندار عنوان کرد و افزود: «در وندار، اطلاعات آماری و تحلیلی مختلفی درباره ورودی‌ها و خروجی‌های حساب صاحبان کسب‌وکار به آنان ارائه می‌شود و این سرویس، قابلیت یکپارچه‌سازی اطلاعات کلیه کانال‌های مالی کسب‌وکار نظیر درگاه اینترنتی، کارتخوان و … را نیز دارد.»

به گفته عبادی، در وندار، امکان ذخیره اطلاعات تکمیلی کاربران افزوده شده است تا کاربر در هنگام انجام عملیات روزانه خود نیازی به وارد کردن اطلاعات تکراری نداشته باشد. برای مثال در هنگام خرید اینترنتی کالا، در صورت تمایل مشتری، کالا به آدرس پیش‌فرض او فرستاده می‌شود. همچنین در وندار، قابلیت‌هایی نظیر امکان درخواست پول از سایر کاربران فراهم شده است.

مهدی عبادی در پایان با اشاره به اینکه این شرکت به‌تازگی و با سرمایه شرکت ارتباط فردا تاسیس شده است، از توسعه فعالیت‌های آن در آینده خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.