راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همایش آموزشی و هم‌اندیشی سراسری پزشکان بیمه ایران برگزار شد / راهبردهای جدید بیمه ایران برای تعالی بیمه‌های درمان و توسعه بیمه‌های زندگی

دوره آموزشی و هم‌اندیشی سراسری پزشکان بیمه ایران، با محوریت بررسی راهکارهای ساماندهی ساختاری و تعالی بیمه‌های درمان و توسعه هدفمند بیمه‌های زندگی در محل همایش‌های ایران‌زمین برگزار شد.

این همایش با حضور محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران، محمد زاهدنیا، معاون فنی بیمه ایران ، سید ناصر مبرقعی، عضو هیات مدیره، محمدحسن اناری، مدیرکل بیمه‌های اشخاص، یاوری معاون امور اجرایی بیمه‌های اشخاص و پزشکان همکار واحدهای اشخاص بیمه ایران از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، پورکیانی، اولین گردهمایی پزشکان بیمه ایران را نشانه توانمندی این شرکت دانست. او با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بر اساس برنامه اعلام‌شده با تشکیل کارگروه‌های اساسی، معضلات شرکت در زمینه درمان با هم‌اندیشی و تعامل حاضران در همایش بررسی می‌شود و راهکارهای جدیدی برای کاهش خسارت درمان اتخاذ خواهد شد، از خدمات ارزشمندی که پزشکان همکار برای بیمه ایران و مردم داشته‌اند قدردانی کرد.

رییس هیات مدیره بیمه ایران بیان داشت: «در حال حاضر با تغییرات اساسی که در شرکت به وجود آمده است، به سمت فروش بیمه‌های درمان که سودده هستند می‌رویم. برای این منظور سازمان‌دهی بخش اشخاص، خصوصا پزشکان و استفاده لازم از تخصص آن‌ها می‌تواند ما را به این هدف برساند.»

 

ثبت نام روزانه 200 نفر برای نمایندگی بیمه‌های زندگی

در ادامه محمد زاهدنیا، معاون فنی بیمه ایران، گفت: «علی‌رغم اختلاف نظراتی که در حوزه کارشناسی در همه رشته‌ها وجود دارد، مباحث علمی و اقتصادی، جمع‌آوری مجموعه نظرات و عملیات منجر به ایجاد یک برنامه منسجم در حوزه بیمه‌های عمر و درمان خواهد شد؛ به عبارتی ادغام دو مقوله اقتصاد درمان و اقتصاد بیمه، منجر به تولید مدیریت بهینه اقتصادی و حرفه‌ای در بیمه‌های اشخاص می‌شود.»

او استراتژی و راهبرد اتخاذشده توسط بیمه ایران برای حفظ سهم 10 درصدی پرتفوی خود از بیمه‌های درمان را تصمیمی درست ارزیابی کرد و گفت: «امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب صورت گرفته و تعیین محدویت‌ها در بازار هدف، انتخاب ریسک‌های مناسب، مراقبت کنترل‌های سیستمی و کاهش اشتباهات کارشناسی، شاهد نتایج مثبتی در این رشته بیمه‌ای باشیم.»

معاون فنی بیمه ایران، موفقیت مدیریت بیمه‌های اشخاص در زمینه کاهش خسارت‌های درمان را ناشی از برقراری انضباط و منظم سازی امور دانست و گفت: «خارج کردن سازمان از زیان دهی، تغییرات راهبردی برای شبکه فروش، کم کردن فروش بیمه‌های درمان به‌درستی انجام‌شده است. همچنین قطع سرویس‌دهی به مشتریانی که تاخیر 45 روزه در پرداخت حق بیمه داشته باشند با فداکاری مدیران و کارشناسان خصوصا پزشکان شرکت صورت گرفت و نتایج بسیار خوبی برای شرکت در برداشته است.»

زاهدنیا، با اشاره به رشد دو برابری سهم بیمه‌های زندگی از پرتفوی شرکت افزود: «با تدبیری که اخیرا برای جذب نمایندگان فروش بیمه‌های زندگی صورت گرفته است، این نمایندگان با نظارت و آموزش‌های استانی و با کنترل و نظارت نمایندگی‌های جنرال فعالیت خواهند کرد. در حال حاضر روزانه 200 نفر برای نمایندگی بیمه‌های زندگی در سراسر کشور ثبت نام می‌کنند.

پیش از سخنرانی پوریانی، در ابتدای این همایش محمدحسن اناری، مدیرکل بیمه‌های اشخاص، گفت: «هدف از برگزاری این دوره‌ها حرکت در جهت تغییرات استراتژیک، رسیدن به سود و خروج از زیان است.»

مدیرکل بیمه‌های اشخاص، خاطرنشان کرد: «مدیریت ریسک، کنترل خسارت، تعامل مثبت با مراجع درمانی در چارچوب طرح‌های منطقی توام با نظارت هوشمندانه در بستر نرم‌افزاری پویا و جامع؛ در بخش درمان، تهیه و تدوین محصولات متناسب با نیاز جامعه و تسهیل فرآیند فروش برای رسیدن به جایگاه واقعی در بخش بیمه‌های زندگی از اهداف اصلی این گردهمایی است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.