راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی سه روند اینشورتک که در سال 2019 جنب‌وجوش بیشتری خواهند داشت

مرکز تحقیقات FT Partners می‌گوید که ارزش کل صنعت اینشورتک در سه‌ماهه سوم سال 2018 درمجموع 1/2 میلیارد دلار بود که در مقایسه با 749 میلیون دلاری که در سه‌ماهه دوم همان سال به ثبت رسید، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

شور و هیجانی که حول محور اینشورتک وجود دارد حاکی از آن است که سال 2019 می‌تواند سال تغییردهنده‌ و پرباری برای فضای اینشورتک باشد.

در ادامه سه روند این صنعت را که بهتر است در سال 2019 حواستان به آنها باشد، به شما معرفی می‌کنیم:

 

تجزیه‌وتحلیل پیشرفته

هر استارت‌آپی که در صنعت اینشورتک موفق عمل کرده صرفا به دنبال تغییر مدل بیمه کنونی به سمت مدلی مقرون به صرفه‌تر و اتوماتیک نیست و در توسعه نقش تجزیه‌وتحلیل داده در هسته اصلی این فرایندها هم نقش به‌سزایی ایفا کردند. برای دستیابی به این هدف جمع‌آوری، ادغام . تجزیه‌وتحلی داده‌های هوشمند بسیار حیاتی و کاربردی خواهد بود.

زمانی که حرف از تجریه‌وتحلیل داده به میان می‌آید، مدل قدیمی و کهنه صنعت بیمه جا برای بهبود و پیشرفت زیاد دارد. درواقع صنعت اینشورتک با به‌کارگیری و اجرای تجزیه‌وتحلیل‌های پیشرفته کلان داده‌ها، صنعت بیمه را مدرن‌سازی می‌کند و سرویس‌ها و محصولات بیمه‌ای را بهینه‌سازی می‌کند. سرمایه‌گذاران هم چشم‌وگوش‌هایشان را در این صنعت باز کرده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در فناوری‌های مربوط به مدل‌سازی و تجزیه‌وتحلیل داده انجام شده تا کسب‌وکارها را ارتقا دهند.

کسب‌وکارها می‌توانند با به‌کارگیری تجزیه‌وتحلیل داده، پیدا کردن فرصت‌های درآمدی جدید، ارتقای سرویس مشتری، انجام بازاریابی‌های موثر و بهبود کارایی‌های عملیاتی، مزایای رقابتی بیشتری به دست بیاورند.

با گذشت زمان، افزایش این نوآوری‌های دیجیتال، فرصت‌های بسیار زیادی در راستای انجام فرایندهای ثابت، کارآمد و رقابتی‌تر برای اینشورتک به وجود می‌آورد.

 

شفافیت

صنعت پیچیده و گسترده بیمه مدت‌ها منتظر ساده‌سازی است. مدل‌های تعهدی خرید اوراق بهادار بیمه‌ها معمولا حکم یک جعبه سیاه را برای مصرف‌کنندگان داشتند و شفافیت مهمترین عامل برای جذب اعتماد مشتریان، به خصوص در عصردیجیتال محسوب می‌شود.

این روزها مردم بیشتر به سمت انجام خریدهای آنلاین رفته‌اند و می‌خواهند که برنامه‌های بیمه‌ای پیچیدگی‌های به مراتب کمتری داشته باشند؛ مانند خرید محصولات مالی و یا حتی خانگی. مصرف‌کنندگان مایل‌اند که اطلاعات و همینطور قیمت‌های محصولات بیمه آنها کاملا شفاف و قابل مقایسه باشد تا بتوانند در نهایت تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرند.

 

همکاری میان حاملان و نوآوران

حالا که اینشورتک وارد کسب‌وکار روزانه افراد شده است، در نتیجه جای خالی همکاری و مشارکت میان حاملان و نوآوران در این صنعت به شدت احساس می‌شود. به گفته استیفن گلداستین، معامله‌ساز صنعت بیمه، تیم همان چیزی است که در نهایت منجر به موفقیت اقدامات در اینشورتک می‌شود و این بدان معنا است که پیشروها و فعالان صنعت بیمه بایستی با شرکت‌های اینشورتک وارد مشارکت و همکاری شوند تا ثمره این کار منجر به ایجاد بازگشت سرمایه‌گذاری مثبت و تبدیل صنعت بیمه به یک صنعت رو به رشد و ارتقایافته شود.

با اینکه 2018 سالی پر از کاوش و آزمایش برای اینشورتک بود، می‌توان انتظار داشت که امسال شاهد تعاملات و روابط بیشتر و عمیق‌تر در این صنعت باشد.

ابتدای سال 2018، متخصصان بیمه پیش‌بینی کرده بودند که سال آینده شاهد مشارکت و همکاری بیشتری میان حاملان و نوآوران هستیم. شرکت‌های اینشورتک ارائه‌دهنده فناوری‌هایی هستند که به کمک آنها می‌توان کارایی و قابلیت‌های اجرای تجزیه‌وتحلیل‌ها و وظایف جدید را ارتقا بخشید.

این فناوری‌ها می‌توانند صنعت را به طور اساسی تغییر دهند و همزمان فعالان کنونی صنعت را به سمت پذیرش و استفاده از این قابلیت‌ها و امکانات سوق دهند. همه اینها نشان از این دارد که امکان رشد و همکاری در سال 2019 به مراتب بیشتر از قبل خواهد بود.

منبع: Insurance thought leadership

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.