راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نیویورک مرکز بلاکچین خود را راه‌اندازی کرد

حتی با وجود فروپاشی سال گذشته بازار ارزهای رمزنگاری‌شده، نیویورک هنوز نسبت به فناوری دفاتر کل دیجیتالی که فناوری اصلی پشت ارز بیت‌کوین و دیگر توکن‌ها قرار دارد، نا امید نشده است.

سازمان توسعه اقتصادی شهر نیویورک می‌گوید که این مرکز بلاکچین واقع در منهتن، به‌عنوان بخشی از مشارکت میان صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فیوچر پرفکت ونچرز و شورای جهانی کسب‌وکار بلاکچین است. همچنین گویا نیویورک قرار است که استفاده از فناوری بلاکچین را هم در برنامه خود قرار دهد.

هرچند که باید گفت این مرکز بلاکچین در زمان نه‌چندان مساعدی برای صنعت شروع به کار کرده است. بعد از آنکه سال گذشته قیمت کوین‌های دیجیتال تا 90 درصد کاهش پیدا کرد، بسیاری از استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه مجبور شدند که به خاطر نبود سرمایه و سرمایه‌گذاری کسب‌وکارشان را متوقف کنند. البته برخی شرکت‌ها مانند والمارت در حال حاضر از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند.

آنا آرینو مدیر ارشد استراتژی سازمان توسعه اقتصادی نیویورک با اشاره به این موضوع که راه طولانی در پیش دارند گفت: «باتوجه به اینکه این فناوری فناوری نوینی است، به همین دلیل عدم قطعیت‌های بسیاری نسبت درباره آن وجود دارد. با اینکه از آینده خبر نداریم ولی مایلیم تا نقشی در شکل‌دهی آینده داشته باشیم.»

از اعضای این مرکز می‌توان به شرکت‌های مایکروسافت و آی‌بی‌ام اشاره کرد. طبق گزارش این سازمان، سال گذشته استارت‌آپ‌های فعال در حوزه بلاکچین بیش از 500 میلیون دلار سرمایه جذب کردند که نسبت به سال 2017، بیش از 500 درصد افزایش داشته است. همچنین برخی از برجسته‌ترین شرکت‌هایی که از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند، مانند آی‌بی‌ام، آر3 و کوین‌بیس هم به سرعت در حال توسعه و گسترش در شهر هستند.

در سال 2018، برای شهروندان نیویورکی بیش از 2200 پست شغلی مرتبط با بلاکچین پیشنهاد شده بود که نسبت به سال 2017، بیش از 80 درصد افزایش پیدا کرده بود.

گویا این مرکز بلاکچین اولین فضای مربوط به بلاکچین در نیویورک نیست و در سال 2013 مرکز بیت‌کوین هم در این شهر راه‌اندازی شد که رویدادهای ماهیانه در آن برگزار می‌شود.

منبع: Payments Source

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.