راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قسمت‌های جالب و برجسته در رویداد CES 2019 / پنج نشانه از رمزنگاری‌شده‌ها در رویداد

نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس (CES) نمایشگاه الکترونیک مصرفی است که تقریبا همه‌ساله در دره لاس‌وگاس ایالت نوادا برگزار می‌شود و امسال هم از هشتم تا یازدهم ژانویه، به عبارتی 18 تا 21 دی ماه، با عرضه نوآوری‌ها در زمینه تکنولوژی در حال برگزاری است. این نمایشگاه فرصت و مکان مناسبی برای تمام کسب‌وکارهای فعال در حوزه تکنولوژی مصرفی است و تقریبا نزدیک به 50 سال است که تمرکزش راروی نوآوری‌های نسل بعدی و معرفی بازار قرار داده است.

بیش از 4500 شرکت ازجمله تولیدکنندگان، توسعه‌دهندگان و تامین‌کنندگان سخت‌افزارها، در رویداد CES حضور دارند و با بیش از 250 جلسه و نشست و کنفرانس توانسته بیش از 180 هزار بازدیدکننده از 150 کشور دنیا را به سمت خود جذب کند.

مهمترین موضوعات مطرح‌شده در این دوره از نمایشگاه عبارت‌اند از 5G و اینترنت اشیا، خودروها، بلاکچین، خانه و خانواده، طراحی محصول، رباتیک و هوش ماشینی، ورزش و استارت‌آپ و نزدیک به هزار سخنگو درباره این موضوعات صحبت می‌کنند.

 

قسمت‌های جالب و برجسته CES

حضور مجدد لپ‌تاپ‌های بازی هیجان‌انگیز

لپ‌تاپ‌های بازی در CES 2019 حضور پررنگی دارد و شاهد تعداد زیادی از نوت‌بوک‌های نوآورانه جدید هستیم که دوباره شور و شوق زیادی درمورد لپ‌تاپ‌های بازی ایجادکرده است.

 

عجیب‌ترین گجت‌ها در CES 2019

آینده قرار است کمی عجیب و غریب شود و یا لااقل این چیزی است که نمایشگاه CES امسال در لاس وگاس به ما نشان داده است:

LG Signature Series OLDER TV R

یکی از بزرگترین اعلامیه‌های CES امسال مربوط به تلویزیون‌های جدید ال‌جی است هرچند که شاید قرار دادن تلویزیون در لیست گجت‌های عجیب و غریب چندان رایج نباشد اما ویژگی‌های خاص این محصول آن را در این فهرست جای داده است.

Lovot

لووت یک ربات بامزه و محصول استارت‌آپ ژاپنی گرو ایکس است و تنها ماموریتش خوشحال کردن شما در زندگی است.

Foldimate

شکی در آن نیست که خانه‌داری و انجام روزمره کارهای خانه کار چندان خوشایندی نیست. حالا فولدر شستشوی فولدیمت قصد دارد که انجام این کارها را برای شما تبدیل به سرگرمی کند.

بهترین نمایش اپل در CES

با اینکه اپل امسال هم در CES حضور نداشت اما با این حال اپل یکی از بهترین نمایش‌هایش را نسبت به دیگر شرکت‌های حاضر در رویداد داشت و آن هم به لطف به لطف مشارکت‌های کلیدی خود در فضای سرگرمی رویداد.

 

آخرین اخبار CES

آیینه هوشمند ال‌جی

آیینه هوشمند ال‌جی با بهره‌مندی از هوش مصنوعی می‌تواند لباس‌هایی را به شما پیشنهاد دهد که با سایز و شکل بدن شما متناسب است.

پیمکس و واقعیت مجازی 8k

این هدست‌های واقعیت مجازی فوق گسترده پیمکس می‌تواند زاویه دید 200 درجه‌ای ارائه دهد.

ساعت‌های هوشمند مرسدس بنز و گارمین

غول اتومبیل‌سازی آلمانی، مرسدس بنز، با همکاری شرکت گارمین ساعت‌های هوشمندی راه‌اندازی کرده است که می‌تواند داده‌های مهم مربوط به سلامتی شما را به خودرویتان ارائه دهد.

مترجم دستیار گوگل

مترجم دستیار گوگل با قابلیت ترجمه با دقت و روان صوت‌های زنده به زبان‌های مختلف، توانسته فناوری تغییردهنده‌ای را معرفی کند.

برنامه 5G سامسونگ

با اینکه محصول گلکسی اس10 سامسونگ در نمایشگاه حضور ندارد اما سامسونگ با فناوری تلفن هوشمند 5G به CES امسال آمده است. این فناوری سریع اینترنت موبایلی مهمترین ویژگی سال 2019 به حساب می‌آید.

پردازنده‌های 10nm اینتل

انتظارها به سر رسید و اینتل در نهایت اولین پردازنده 10nm خود را روی صحنه به نمایش درآورد.

 

پنج نشانه از ارزهای رمزنگاری‌شده در CES

در ادامه مهمترین موضوعات مطرح‌شده در بخش ارزهای رمزنگاری‌شده رویداد سی‌ای‌اس را معرفی می‌کنیم که نشان می‌دهد آمادگی تبدیل شدن به جریان اصلی بازار را دارد.

 

کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزهای رمزنگاری‌شده

کیف پول‌ها و صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده با حضور لجر و ترزور در CES توانستند خود نشان دهند و انتظار می‌رود که هر دوی اینها بازار خودشان را در سال 2019 گسترش دهند. لجر کیف پول سخت‌افزاری نانو ایکس خودش را که مبتنی بر بلوتوث است معرفی کرد.

 

کنجکاوی خرده‌فروشان درباره ارزها

بزرگترین دلیل پس زدن بازار خرده‌فروشی درموردپذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده به‌عنوان شیوه پرداختی، نواسانات قیمت این ارزها است اما آنها لزوما مخالف فناوری بلاکچین نیستند. در CES امسال سخنرانی‌ها و جلسات مختلف برگزار می‌شود تا مفهوم ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌خوبی برای پذیرندگان توصیف کند.

 

ورزش‌های الکترونیک، رسانه و بازاریابی همگی غیرمتمرکز هستند

حوزه تبلیغات، بازی‌های ویدیویی و رسانه از مهمترین حوزه‌هایی هستند که از فناوری بلاکچین بهره می‌برند. ردیابی بخش‌های خلاقانه، از صدا و تصویر گرفته تا بخش‌های پیچیده‌تر می‌تواند موضوع خسته‌کننده‌ای باشد و اینکه بدانید چه چیزی در زمان مناسب به دست چه کسی رسیده است موضوع سختی است. در برنامه‌ای در رویداد امسال، با حضور افراد متخصص درمورد چگونگی استفاده از فناوری بلاکچین در برطرف کردن مشکلات مربوط برای آژانس‌ها صحبت شد.

 

آینده مربوط به Mobile-first است

بلاکچین مهمترین و اساسی‌ترین فناوری در آینده اینترنت اشیا است و این موضوع در CES 2019 به خوبی نشان داده شد. جیسون کلی از شرکت آی‌بی‌ام و لویس کیلی از ارنست اند یانگ ازجمله کسانی بودند که در مورد شهرهای سرتاسر دنیا که از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند، صحبت کردند.

 

عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده موضوع پیچیده‌ای است

به راحتی چندان نمی‌توان درباره تغییر از عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده (ICO) به عرضه توکن‌های امنیتی (STO) در سال 2018 صحبت کرد. در رویداد امسال نشستی با عنوان «اعترافات صادقانه: ICO، ارزهای رمزنگاری‌شده، توکن‌ها و وی‌سی‌ها» برگزار شد که در آن تیم دراپر از تزوس، متیو روزاک از بلاق و سام تراوین از کربن از کسانی بودند که در این پنل از تجربیاتشان صحبت کردند.

هیچ کدام از این سخنرانان ارزهای رمزنگاری‌شده را پس نمی‌زدند بلکه فقط از تجربیاتشان برای حرکت بیشتر به سمت جلو و آینده صحبت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.