راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپل درباره سقوط اقتصاد چین هشدار داد / سهام اپل مجددا سقوط کرد

اقتصاد چین دارد قدرتش را از دست می‌دهد. تیم کوک مدیرعامل اپل، در نامه‌ای در خصوص کاهش درآمد و سهام شرکت، فروش ضعیف محصولاتش در دومین اقتصاد بزرگ دنیا، یعنی چین را تاحدی مقصر این اتفاق دانست و گفت که شرکت میزان کاهش فروش رخ‌داده را پیش‌بینی نکرده بود. به‌تازگی هم سهام اپل با هفت درصد سقوط مواجه شده است.

کوک در این خصوص گفت: «با اینکه ما پیش‌بینی ظهور برخی چالش‌ها در بازارهای در حال ظهور را کرده بودیم اما از پیش‌بینی میزان ضعف اقتصادی در کشور چین را نادیده گرفته بودیم.»

باتوجه پیش‌بینی درآمد 84 میلیارد دلاری در سه ماهه مالی اول اپل در مقایسه با انتظارات تحلیلگران که درآمد 91 میلیارد دلاری را انتظار داشتند، موجب شد که تیم کوک در نامه خود به این موضوع اشاره کند که این کاهش درآمد در چین بیشتر در فروش محصولاتی مانند آیفون، مک و آی‌پدها رخ داده است.

این اتفاقات در دورانی رخ داده که نگرانی‌ها در خصوص وضعیت اقتصادی چین رو به افزایش است و این کشور در ضعیف‌ترین سرعت رشد خود در این چند ماه قرار دارد.

باتوجه به تنش‌های تجاری که میان ایالات متحده و چین وجود دارد و همینطور تعرفه‌های چند میلیارد دلاری بسیار زیادی که واشنگتن و پکن روی محصولات یکدیگر قرار داده‌اند، کوک می‌گوید: «تاثیرات مربوط به شرایط نامطمئن بازارهای مالی به سمت مصرف‌کنندگان هم رسیده است و میزان شلوغی و فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و کانال‌های شرکای ما در چین رو به کاهش است. داده‌های بازار نشان می‌دهد که فشار روی بازار تلفن‌های هوشمند چین بسیار زیاد است.»

جان هیگینز اقتصاددان ارشد بازار در کپیتال اکونومیست می‌گوید: «در سال 2018، نگرانی‌های موجود در سقوط اقتصاد چین، چه به دلایل داخلی و چه به دلیل جنگ تجاری‌اش با آمریکا، هم بر واحد پول رنمینبی و هم بر سهام بازار کشور تاثیرات زیادی گذاشت.»

منبع: Business Insider

2 دیدگاه
  1. مرضیه جلالی ابیانه می‌گوید

    با سلام و سپاس از دست اندرکاران سایت راه پرداخت، چیزی که از کمپانی اپل قابل ذکر است، آغاز افول آن با رفتن جابز از این مجموعه است. آنچه کمپانی اپل را به غولی در حوزه ارتباطات بدل نموده بود، نه حضور جابز بلکه تفکر جابیزم بر پیکره کمپانی اپل می باشد که به نظر می رسد با رفتن وی و کمرنگ شدن این تفکر، افول کمپانی اپل همچون نوکیا، آغاز شده است.
    جابز از جمله افرادی بود که از تفکرات نو و اندیشه های متفاوت با یک نگاه نقادانه، دفاع می کرد و این امر به تزریق اندیشه جدید و جدی به کمپانی کمک می نمود.
    از دیدگاه اینجانب افول فروش اپل در چین، نمی تواند به جهت وجود جنگ تجاری میان چین و امریکا باشد، بلکه به عدم ورود یک سخت افزار WOW از سوی کمپانی اپل باز می گردد.

  2. کاوه می‌گوید

    رکود در بازار ایران اقتصاد چین را ویران خواهد کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.