راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نیویورک اولین کارگروه ارزهای رمزنگاری‌شده را تشکیل داد

همین چند وقت پیش، ایالت نیویورک به اولین ایالت دولت تبدیل شد که کارگروهی درمورد ارزهای رمزنگاری‌شده، به منظور نحوه درست تنظیم، تعریف و استفاده از این ارزها ایجاد کرد. هفته گذشته اندرو کومو فرماندار ایالت، لایحه مطالعه ارز دیجیتال را امضا کرد.

اعضای این کارگروه، که توسط فرماندار، مجلس سنا و هیئت قانون‌گذاری تعیین شده‌اند، می‌بایست گزارشات خود را تا 15 دسامبر سال 2020 ارائه دهند. اعضای این کارگروه شامل سهامدارانی مانند تکنولوژیست‌ها، مصرف‌کنندگان، سرمایه‌‌گذاران کوچک و نهادی، شرکت‌های بزرگ و کوچک بلاکچین و دانشگاهیان هستند. مسئولیت این گروه، ارائه گزارش درخصوص ارز دیجیتال، ارزهای رمزنگاری‌شده و فناوری بلاکچین است.

ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و ریپل جزو دارایی‌های دیجیتال هستند و در طراحی آنها از رمزنگاری‌های قوی برای حفظ امنیت تراکنش‌ها استفاده شده است. هرچند که ارزهای رمزنگاری‌شده بیشتر از یک دارایی است که ذخیره ارزش می‌کند. از رمزنگاری‌شده‌ها به‌عنوان ارز و وسیله‌ای برای تبادل کالا و سرویس و همچنین از آنها برای ثبت قراردادها و تراکنش استفاده می‌شود. از توکن‌های ارزهای رمزنگاری‌شده به‌عنوان توکن‌هایی که قابلیت ذخیره اطلاعات را دارند نیز می‌توان استفاده کرد.

از فناوری پشت ارزهای رمزنگاری‌شده، یعنی فناوری بیت‌کوین می‌توان استفاده‌های فراوانی در بخش‌های عمومی و خصوصی برای بهبود شفافیت و کارایی کرد. برای مثال دولت می‌تواند از بلاکچین در انجام انتخابات، ضبط سوابق حیاتی و معاملات املاک بهره ببرد.

در همان روزهای اولیه تب و تاب ارزهای رمزنگاری‌شده، برخی از صرافی‌های بیت‌کوین هک شدند و مردم سهامشان را از دست دادند. در پاسخ به این اتفاقات، در سال 2015 و زیر نظر فرماندار کومو، دپارتمان سرویس‌های مالی ایالت نیویورک مجوز بیت‌لایسنس را به‌منظور محافظت از شهروندان نیویورک در صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده، ارائه کرد.

درواقع نیویورک اولین جایی بود که در این حوزه دست به عمل زد و تا به امروز مجوز بیت‌لایسنس در بسیاری از ایالت‌ها و کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

بیش از 10 سال از ظهور ارزهای رمزنگاری‌شده و حدود 4 سال از اجرا و به کارگیری مجوز بیت‌لایسنس می‌گذرد.

کلاید وانل عضو انجمن ایالت نیویورک، رئیس سوکمیسیون اینترنت و فناوری‌های جدید می‌گوید: «نیویورک امور مالی کشور را پیش می‌برد و همچنین مقررات مربوط به فین‌تک را تنظیم می‌کند. این کارگروه به ما کمک می‌کند تا تعادل بین داشتن یک صنعت بلاکچین قوی و محیط اقتصادی ارزهای رمزنگاری‌شذه و در عین حفاظت از سرمایه‌گذاران نیویورک و مصرف‌کنندگان را برقرار کنیم.»

جولی ساموئل، مدیر اجرایی Tech:NYC می‌گوید: «فناوری بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده بدون شک و طی سال‌های آتی تاثیر بسیاری در صنعت مالی و دیگر صنایع در دنیا خواهد داشت. کارگروه ارزهای رمزنگاری‌شده نیویورک، که اولین اقدام و کارگروه در دولت به حساب می‌آید، به خوبی به ما نشان می‌دهد که چطور این ایالت در مطالعه و درک این فناوری‌های و کم‌کم تبدیل شدن به هاب نوآوری‌های هوشمند پیشرو است.»

منبع: Nulltx

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.