راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنت فایننشیال با خرید شرکت پرداخت worldfirst قصد ورود به بازار انگلستان را دارد

در خبرها آماده است که شرکت چینی آنت فایننشال قصد دارد تا وردفرست، ارائه‌دهنده پرداخت‌های بین‌الملل در لندن را خریداری کند و در همین راستا صحبت‌هایی هم انجام شده است.

وردفرست توانست با ارائه APIهای پرداخت و قابلیت ایجاد و پردازش شبکه پرداخت برای مشتریان، جایگاه خودش را در فضای پرداخت پیدا کند.

آنت فایننشیال شرکت وابسته علی‌بابا است و علی‌بابا هم سرویس پرداخت علی‌پی را در اختیار دارد. در خبرها آمده است که علی‌بابا چندین ماه در تلاش است تا بتواند این استارت‌آپ پرداخت بریتانیایی را به قیمت 700 میلیون دلار خریداری کند.

برخی گزارشات پیش‌بینی کرده‌اند که اعلام رسمی این مالکیت توسط آنت فایننشیال طی چند هفته آتی اعلام خواهد شد و به این ترتیب مهمترین گام توسط یک شرکت فناوری چینی برای ورود به بازار رو به رشد انگلستان و در دوران PSD2 برداشته می‌شود.

آنت فایننشیال که توانست تحت قدرت و حمایت جک ما، بنیان‌گذار علی‌بابا در بازار تجارت الکترونیکی چین رشد یابد، در حال حاضر ارزشی معادل 150 میلیارد دلار دارد و علی بابا هم حدود یک سوم شرکت را در اختیار دارد. همچنین آنت فایننشیال پلتفرم پرداخت علی‌پی را که بین 600 تا700 میلیون کاربر دارد، اداره می‌کند.

وردفرست در سال 2004 تاسیس شد و در حال حاضر 600 نیرو دارد و به گفته اسکای نیوز تابستان سال گذشته در تلاش بود تا بتواند مجوز فعالیت در بازار پرداخت چین را به دست آورد.

سال گذشته، سهامداران مانی‌گرام به توافق رسیدند که این شرکت با قیمت 1/2 میلیارد دلار توسط آنت فایننشیال خریداری شود. اما به دلیل فشارهایی از سمت رگولاتورهای ایالات متحده توافق و قرارداد میان این دو شرکت فسخ شد.

منبع: PaymentsSource

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.