راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به بدترین و بهترین عملکردهای ارزهای رمزنگاری‌شده در سال 2018

با تمام نواسانات و فراز و نشیب‌هایی که ارزهای رمزنگاری‌شده در سال 2018 داشتند، حالا شاید شرایط کمی آرام‌تر شده باشد و وقت آن باشد که نگاهی بیندازیم به بهترین و بدترین عملکرد ارزهای رمزنگاری‌شده در سال جاری.

چند روز گذشته شاید روزهای مثبتی برای بازار ارزهای رمزنگاری‌شده بوده باشد و بسیاری از دارایی‌های دیجیتال بین 40 تا 70 درصد رشد کردند؛ دارایی‌هایی مانند lota تا 67 درصد، stratic حدود 108 درصد و بیت‌کوین کش 150 درصد. همه اینها نشان‌دهنده بهبود یافتن چشمگیر شرایط گذشته است.

اوایل سال 2018، یعنی در ماه ژانویه، معامله‌گران متخصص تا پایان سال، اهداف بلندپروازانه‌ای برای بازار ارزهای رمزنگاری‌شده در نظر گرفته بودند که البته باتوجه به بازار رو به رشد و پرهیجان آن روزها، پیش‌بینی چندان عجیب و غریبی هم به نظر نمی‌رسید. اما حالا با گذشت حدود یازده ماه به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌هایی مانند ارز نئو 500 دلاری و ریپل 20 دلاری، فانتزی بیش نبوده است.

هیچ‌کدام از آلت‌کوین‌هایی که اول سال 2018 قابل معامله بودند، حالا که روزهای پایانی سال را سپری می‌کنیم در وضعیت مثبت و رو به رشدی قرار ندارند. همچنین می‌توان به دارایی‌هایی اشاره کرد که در گذر زمان به قدری ارزش خود را از دست دادند که برای برگشتن به دوران اوج خود بایستی رشد دوبرابری داشته باشند.

به گفته مرکز تحقیقات و قیمت‌گذاری ارزهای رمزنگاری‌شده مساری (Messari) بدترین عملکرد این آلت‌کوین‌ها مربوط به ارز زی‌کلاسیک (ZCL) می‌شود. یک سال قبل، و قبل از انجام فورک برای ایجاد بیت‌کوین پرایوت (BTCP)، قیمت این ارز به 235 دلار رسیده بود. اما باید گفت که بعد از انجام فورک هر دوی این ارزها عملکرد فجیعی داشتند. زی‌کلاسیک دیگر به یک ارز مرده تبدیل شده و بیت‌کوین پرایوت هم صرفا کوین بی‌ارزشی است که هدفش غنی‌سازی دارندگان سهام ZCL بود.

در حال حاضر ZCL با قیمت 1/25 دلار خریدوفروش می‌شود و برای اینکه بتواند به جایگاه قبلی‌اش بازگردد باید 188 برابر رشد کند و بیت‌کوین پرایوت هم باتوجه به اینکه 97 درصد کاهش قیمت داشته، برای بازگشتن به جایگاه قبلی‌اش باید 33 درصد رشد پیدا کند.

آلت‌کوین‌های دیگری هم هستند که مسیرهای طول و درازی برای برگشتن به جایگاه قبلی‌شان دارند. برای مثال ری‌چین (RHOC)، پروژه‌ای که تقریبا به مرز ورشکستگی رسید، باتوجه به کاهش ارزشی که داشته نیاز به رشد 83 برابری دارد. ارزهای اتوس (Ethos)، اسمارت کش (smartcash) و بیت‌کوین هم به ترتیب افزایش قیمت 85، 113 و 5 برابری نیاز دارند تا بتوانند به دوران اوج خود در جدول‌ها بازگردند.

به این ترتیب می‌توان لیستی از 10 ارز رمزنگاری‌شده برتری که سقوط‌های متعددی در این یک سال داشته‌اند ارائه داد. تنها تعداد انگشت شماری از آلت‌کوین‌هایی که سال گذشته در دسترس بودند، مانند مانا، ویوز، بیننس کوین و لینک امسال توانستند عملکرد بهتری از بیت‌کوین داشته باشند.

با اینکه آلت‌کوین‌ها می‌توانند در بازارهای گاوی یا  به عبارتی همان بازارهای رو به رشد سودهای قابل توجهی ارائه دهند، اگر آنها را در بازارهای خرسی یا همان بازارهای نزولی نگه داریم، رو به صفر می‌روند.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.