راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مربی / درباره مصطفی نقی‌پورفر، مشاور مدیرعامل فناپ بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / شرکت فناپ در سال ۱۳۸۴ با ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه شکل می‌گیرد که سهم عمده آن متعلق به بانک پاسارگاد است و مابقی هم در آن زمان به «مهدی کشاورز»، «مصطفی نقی‌پورفر»، «محمدحسین فرداد» و «حجت شیخ‌عطار» می‌رسد. جوانانی که هرچند دانش فنی بالایی در حوزه فناوری اطلاعات داشتند، اما مجموعه فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام داده بودند، به نتایج موفقیت‌آمیزی منجر نشده بود.

حالا اما از مصطفی نقی‌پور به‌عنوان مدیر سابق مرکز نوآوری فناپ و از بنیان‌گذاران این شرکت یاد می‌شود. او در حال حاضر مشاور مدیرعامل فناپ است و در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین فعالیت می‌کند. نقی‌پورفر مؤسس پنج استارت‌آپ و منتور استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات است. همچنین نام او در کنار فاندوران، بستر تأمین مالی جمعی و تریگ‌آپ شتاب‌دهنده فناپ به چشم می‌خورد.

او معتقد است: «در زمینه کریپتوکارنسی محصولات زیادی بیرون آمده است. با مشکلی که بانک مرکزی برای بسیاری از پلتفرم‌ها درست کرد، بسیاری از آنها یا فیلتر شدند یا فعالیت را کُند کردند. برخی هم به سمت فضای شبه‌زیرزمینی رفتند. در زمینه بلاکچین فکر می‌کنم نخستین محصولات؛ به‌ویژه در فضای بانکی تا آخر سال بیرون می‌آیند. در سال‌های آینده هم صنایع به‌طور جدی خود را با این فضا تطبیق خواهند داد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.