راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت ایران ارقام برگزار شد

گزارش‌های مالی سالانه و خلاصه عملکرد هیات مدیره، در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت ایران ارقام به سهامداران این شرکت ارائه شدند.

صبح یکشنبه 18 آذرماه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت با حضور آقای امیر انباردار (رییس مجمع)، خانم طریقی (ناظر مجمع) از شرکت سایه‌گستر، آقای صالحی‌فر (ناظر مجمع) از کمیته امداد، خانم باقری (نماینده بورس)، عابد آفتابی (منشی جلسه) و حسابرس و بازرس قانونی شرکت برگزار شد.

در این جلسه، دکتر آفتابی مدیرعامل شرکت، به‌عنوان نماینده هیات مدیره گزارشی از عملکرد این شرکت در سال مالی شرکت منتهی به 31 شهریور 1397 ارائه داد.

عابد آفتابی با بیان اینکه در بحث سهم بازار سخت‌افزاری، ایران ارقام دومین جایگاه را دارد، گفت: «در خصوص پشتیبانی خودپرداز نسبت به سال قبل 7% رشد داشتیم.»

دکتر آفتابی با بیان اینکه کوربنک و سوییچ بانکی مهم‌ترین نرم‌افزارهای بانکی هستند، گفت: «شرکت ایران ارقام حدودا 16 درصد تراکنش‌های کشور را به‌وسیله سوییچ خودش کنترل می‌کند و بعد از شرکت خدمات انفورماتیک، بیشترین سهم را از نظر تعداد تراکنش دارد.»

آفتابی در ادامه به مقایسه عملکرد پیش‌بینی‌شده در بودجه و عملکرد محقق‌شده شرکت در سال گذشته پرداخت. بر اساس جدول‌های ارائه‌شده، ایران ارقام موفق شده در سال گذشته فروش 109 میلیارد تومانی و سود عملیاتی 13.7 میلیارد تومانی را محقق کند که نسبت به مقادیر پیش‌بینی‌شده در بودجه، به ترتیب 4 و 160 درصد افزایش داشته است.

همچنین در بودجه سال گذشته ایران ارقام، EPS، 41 ریال پیش‌بینی شده بود که در پایان سال دقیقا همین رقم، محقق شد.

بر اساس نمودارهای ارائه‌شده مدیرعامل ایران ارقام، این شرکت در خصوص سود خالص هم توانسته است در سال گذشته، جهت فعالیت شرکت را از زیان به سود تغییر بدهد.

دکتر آفتابی اشاره‌ای نیز به نقطه‌ضعف‌های مدیریت خود از جمله میزان تنوع سبد محصولات شرکت، عدم وصول مطالبات شرکت و عدم تسویه بدهی ارزی کرد و از تدابیر شرکت برای جبران این نقاط ضعف خبر داد.

مدیرعامل ایران ارقام، ضمن ابراز خوشحالی از تحقق وعده‌های سال گذشته‌اش و همچنین نتایج مثبت جوان‌گرایی برای شرکت، 5 مورد از نقاط قوت مدیریت یک‌ساله خود را برشمرد. این 5 نقطه قوت عبارتند از «کاهش و کنترل هزینه‌ها»، «افزایش شفافیت و کیفیت گزارش‌ها»، «تقویت فرهنگ و انسجام سازمانی»، «ایجاد و اصلاح فرآیندهای داخلی» و «عملکرد مثبت بیمه‌ای و مالیاتی».

دکتر آفتابی، ضمن اشاره به پیش‌بینی‌های مراجعی نظیر Forbes، Gartner و Deloitte از روندهای جهانی تکنولوژی، برنامه‌های آتی شرکت تحت مدیریت خود را معرفی کرد.

بر اساس صبحت‌های آفتابی، برنامه‌های آتی ایران ارقام عبارتند از «حرکت به سمت SBU و شرکت‌های مستقل»، «توسعه بازار ماشین‌های بانکی از طریق اجرای پروژه IAD»، «مشارکت و سرمایه‌گذاری در بلاکچین با رویکرد محصولات بانکی»، «مشارکت در 3 استارت‌آپ حوزه فین‌تک»، «ایجاد خط صادرات و حضور در بازار بین‌المللی»، «توسعه محصولات بانکی به‌ویژه سوئیچ جدید سبا و Channel»، «توسعه محصول هوش تجاری در حوزه غیر بانکی»، «تولید دستگاه ATM و Cashless» و «صندوق فروشگاهی».

آفتابی همچنین استراتژی پیشنهادی‌اش برای اجرای برنامه‌های آتی شرکت را در 4 مورد مطرح کرد که عبارتند از «افزایش سرمایه»، «اجرای پروژه‌ها و افزایش سوددهی»، «تسویه بدهی ارزی» و «افزایش فروش، توسعه کسب‌وکار و صادرات».

دکتر آفتابی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث افزایش سرمایه، نگاهی آماری – مقایسه‌ای در خصوص سرمایه 18 شرکت رقیب داشت و گفت: «باوجوداینکه در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جایگاه دوم را داریم، ولی به لحاظ سرمایه‌ای، جایگاه 15 را در میان رقبا داریم که این نشان‌دهنده لزوم افزایش سرمایه است.»

آفتابی در پاسخ به سوال یکی از سهامداران، درباره برنامه‌های آتی شرکت، با اشاره به شتاب حرکت سازمان‌های دولتی به سمت دولت الکترونیک، گفت: «در پروژه‌هایی نظیر پایانه فروشگاهی آمادگی کامل داریم تا پس از اجرایی شدن این طرح توسط دولت، سهم خوبی از بازار آن را به دست آوریم.»

عابد آفتابی در پاسخ به سؤال یکی دیگر سهامداران، لغو همکاری شرکت چینی GRG به دلیل تحریم‌ها را محتمل ندانست و افزود: «دغدغه ما در رابطه با این شرکت، این است که به دلیل افزایش نرخ ارز، هرچه زودتر بدهکاری خود نسبت به این شرکت را تسویه کنیم و موضوعات مالی باعث نشود همکاری 11 ساله ما با GRG خدشه‌دار شود.»

در ادامه جلسه، برخی از سهامداران خرد، عامل جلوگیری از روند رشد قیمت سهم را برخی از سهامداران حقوقی دانستند و ضمن ابراز رضایت از عملکرد مدیران شرکت، بر لزوم حمایت از عابد آفتابی تاکید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.