راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یونیسف روی شش استارت‌آپ بلاکچین در بازارهای در حال ظهور سرمایه‌گذاری می‌کند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) قصد دارد تا از طریق صندوق نوآوری خود روی شش پروژه بلاکچین در بازارهای در حال ظهور سرمایه‌گذاری کند. هر پروژه می‌تواند تا سقف 100 هزار دلار برای توسعه یک نمونه اولیه منبع باز خود سرمایه کسب کند.

صندوق سرمایه خطرپذیر 17/9 میلیون دلاری درواقع بخشی از اداره نوآوری یونیسف است که تمرکزش را روی فناوری‌هایی مانند علوم داده، یادگیری ماشینی، هواپیماهای بدون سرنشین و بلاکچین قرار داده است و تاکنون روی 33 استارت‌آپ در 23 کشور مختلف سرمایه‌گذاری کرده است.

کریس فابین، مشاور اصلی یونیسف در این باره می‌گوید: «این سرمایه‌گذاری درست مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر عمل می‌کند البته جدای از این مورد که ما منحصرا روی شرکت‌های بازارهای درحال ظهور سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»

البته باید گفت که فناوری بلاکچین موضوع جدیدی برای این سازمان نیست. یونیسف یک تیم داخلی به این حوزه اختصاص داده است و اولین سرمایه‌گذاری روی فناوری بلاکچین را در سال 2016 و روی یک استارت‌آپ آفریقای جنوبی انجام داد.

باتوجه به اینکه بلاکچین هنوز به دوران بلوغ خود نرسیده است، فابین می‌گوید که هدف یونیسف از انجام این کار، بررسی پتانسیل‌های این تکنولوژی در کسب‌وکارهای جدید هم در بازارهای در حال ظهور است و هم در عملیات خود یونیسف.

شش استارت‌آپ منتخبی که یونسیف قصد سرمایه‌گذاری روی آنها را دارد از کشورهای آرژانتین، مکزیک، هند، تونس و بنگلادش و تقریبا از میان 100 استارت‌آپ دیگر برگزیده شدند.

این استارت‌آپ‌ها درواقع راهکارهایی برای دسترسی به نسخه‌های الکترونیکی،تامین ارزان‌تر اتصالات موبایلی و بهبود دسترسی به منابع مالی برای پروژه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند.

سانیتا گروت مدیر صندوق نوآوری یونیسف می‌گوید که این صندوق به دنبال پروژه‌هایی است که در بیش از 190 کشوری یونیسف در آنها در حال فعالیت است، قرار دارند.

علاوه بر سرمایه‌گذاری اولیه، این شش استارت‌آپ به متخصصان شبکه ملل متحد، پارتنرها و منتورها دسترسی دارند. همچنین یونیسف با بنیان‌گذاران دیگری مانند بنیاد گیتس نیز همکاری دارد تا به کسب‌وکارها در پیشرفت بهتر کارشان کمک کند.

منبع: Forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.