راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدهای کیوآر می‌تواند راه را برای پذیرش بلاکچین در بازاریابی هموار کند

باتوجه به اینکه کدهای کیوآر به ابزار قدرتمندی برای بسیاری از شرکت‌ها بدل شده است، شرکت بازی بلاکچین انجین (Enjin)، به‌روزرسانی جدیدی از کیف پول خود به نام «انجین بیم» ارائه کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک کد کیوآر را اسکن و دارایی‌های دیجیتال دریافت کنند.

چنین راهکاری می‌تواند مشکل عمده شرکت‌هایی را حل کند که به دنبال راه‌های نوآورانه برای افزایش مشارکت و طول عمر مشتری هستند. انجین پیش‌بینی کرده است که این فناوری تاثیر به‌سزایی روی برخی شرکت‌های فناوری، تبلیغات و خرده‌فروشی می‌گذارد؛ چراکه به کمک آن می‌توانند از طریق کوپن‌های تخفیف، اقلام منحصربه‌فرد، جوایز توکن‌سازی‌شده و دیگر موارد به کاربران پاداش دهند.

کدهای کیوآر و جمع کردن اقلام

علاوه بر روند کنونی کدهای کیوآر، موفقیت بزرگی که پوکمن‌گو به دست آورد نشان داد که مصرف‌کنندگان علاقه زیادی به جمع‌ کردن اقلام دارند و مسلما اگر این بازی امروز تولید می‌شد، دارایی دیجیتال  آن می‌توانست در راهکار یکپارچه انجین وجود داشته باشد و همچنین قابلیت صادر کردن، معامله، وام دادن و فروختن را هم داشته باشد.

خرده‌فروشان هم می‌توانند موفقیتی که پوکمن توانست به دست آورد را الگوی خودشان قرار دهند و برای افزایش مشارکت مشتری از بازی‌سازی کمک بگیرند.

کدهای کیوآر قابل اسکن می‎تواند اقلام نادر، پاداش‌ها و انگیزه‌هایی که قابل مبادله است را ارائه و مهمتر از همه اینکه تعامل مشتری را افزایش دهد.

توکن‌های تخفیف را می‌توان چه به صورت رودررو و چه از طریق وب‌سایت به مشتریان خرده‌فروشی منتقل و همچنین جوایز را هم می‌توان از طریق اسکن سریع کدهای کیوآر به مخاطبان، مشتریان و کارکنان اهدا کرد.

ماکسیم بلاگوف مدیرعامل انجین می‌گوید: «ما نسبت به جدیدترین ویژگی کد کیوآر خود بسیار هیجان‌زده هستیم چرا که این قابلیت می‌تواند سطح جدیدی از دسترسی به اقلام بلاکچین را برای مشتریان فراهم آورد.»

به گفته بلاگوف، انجین بیم می‌تواند موانع موجود در به‌کارگیری از فناوری بلاکچین را کاهش دهد و شرکت‌ها، گروه‌ها و انجمن‌ها را قادر سازد تا با ایجاد کدهای کیوآر، اقلام بلاکچین ازقبیل اقلام ارزشمند و کوپن‌های تخفیف به کاربرانشان ارائه دهند. همین قابلیت جهانی می‌تواند منجر به تسریع در استفاده از فناوری بلاکچین شود.

تصور انجین این است که خرده‌فروشان در سراسر دنیا از این پلتفرم استفاده کنند و مشتریان بتوانند با اسکن کدهای کیوآر، دارایی‌های بلاکچین قابل خریدوفروش دریافت کنند.

منبع: The Fintech Times

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.