راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در پردیس سامیت چه گذشت؟ / رویدادی در شرق تهران

پردیس سامیت ۸ و ۹ آذر در پارک فناوری پردیس برگزار شد. این رویداد در سایت خود نوشته که اولین دورهمی برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی ایران به حساب می‌آید.

رییس پارک فناوری پردیس، مهدی صفاری‌نیا اولین سخنران این رویداد دو روزه بود. او در مورد تأثیر نیروی جوان و خلاق در نوآوری صحبت کرد. به گفته صفاری‌نیا، در کشور بیش از ۳۰ شتاب‌دهنده به صورت رسمی فعال هستند که باعث تحول در کسب‌وکارها شده‌اند. رییس پارک فناوری پردیس معتقد است که موازی‌کاری و رقابت منفی برای برگزار کردن رویدادها همچون سم است.

سیدعلی هزاوه، مدیر مرکز شتاب‌دهی نوآوری سخنران بعدی این رویداد بود. به عقیده هزاوه، هرکدام از نقش‌آفرینان اکوسیستم باید نقش خودشان را داشته باشند و نباید نقش دیگری را بازی کنند. از نظر او، دولت و بخش خصوصی هر دو باید حضور داشته باشند و در عین حال در نقش خودشان ظاهر شوند.

یکی از پنل‌های پردیس سامیت به نقش رسانه‌ها در برگزاری رویدادها اختصاص داشت. در این پنل رضا قربانی؛ رییس هیات مدیره راه پرداخت، مانی قاسمی؛ بنیان‌گذار دیجیاتو، اکبر هاشمی؛ مدیرمسئول هفته‌نامه شنبه، مسعود یوسف نژاد؛ سردبیر زومیت و محمدرضا ازلی؛ هم‌بنیان‌گذار تکراسا حضور داشتند.

از نظر مسعود یوسف‌نژاد وظیفه رسانه این نیست که هر رویدادی را با هر کیفیتی پوشش دهد مگر این‌که آن رویداد جذابیتی برای آن رسانه داشته باشد. او در این مورد اضافه کرد: «در رویدادهای اروپایی همه چیز در اختیار خبرنگاران است و آنها می‌توانند کارت خبرنگاری خود، به تمام اتفاقات و همایش‌های یک رویداد بروند. چیزی که در ایران به هیچ عنوان نمی‌بینیم.»

رضا قربانی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه خودشان رویدادهای ایرانی را دنبال می‌کنند درحالی‌که برگزارکنندگان رویداد باید با رسانه تعامل پیدا کنند، گفت: «بسیاری از رویدادها با رسانه‌ها بد تعامل می‌کنند. وقتی به جایی مانند رویداد بارسلون می‌روید، می‌بینید که چقدر همه چیز در اختیار خبرنگاران قرار دارد و چقدر حرفه‌ای به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود که در کدام سالن چه زمانی چه رویدادی برگزار می‌شود.»

مانی قاسمی در مورد نحوه ارائه رویداد گفت: «چیزی که در پوشش دادن رسانه‌ها تأثیر بسزایی دارد، ارائه حرفه‌ای نکات کلیدی یک رویداد است. رسانه‌ها در آن مورد حساس هستند. درخواست‌های زیادی برای ارائه رویدادهای مختلف می‌آید و طبیعی است که یک رسانه به تمام آنها نمی‌رسد.»

اکبر هاشمی با بیان اینکه رویدادها باید برای رسانه‌ها ارزش قائل شوند، بیان کرد: «باید برای رسانه هزینه کنید و قبل از رویداد هزینه روابط عمومی را در نظر بگیرید. 80 درصد روابط عمومی مربوط به استراتژی است و 20 درصد از آن ابزار است.»

در یکی دیگر از پنل‌های این رویداد، کاوه یزدی فر؛ مدیر دفتر نوآوری شهری، عادل طالبی؛ مدیر عامل تیزلند، محمد رشیدی؛ مدیرعامل فرانش و حمیدرضا احمدی؛ مدیرعامل ایوند در مورد منتورینگ به صحبت پرداختند. در این پنل که به صورت تقریباً مشارکتی انجام شد، مباحثی مانند فرق مربی‌گری و منتورینگ، سبک‌های منتورینگ و نحوه منتورینگ موفق نظرات مختلفی بیان شد.

همچنین پنلی تحت عنوان «نقش رویداد در اکوسیستم استارت‌آپی» با حضور امیررضا محمدی از هفته استارت‌آپی تهران، آرین افشار از فینووا، ایمان داوودیان از فضای کار اشتراکی زاویه، احمدرضا مسرور از گروه دیموند، محمدرضا سبحان از کارآفرینی تیوان و حامد اکبری از استارت‌آپ پی‌گام برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های تهران سامیت می‌توان به ارائه‌های علیرضا تند پور از TIK8، خیام عسکری، حمیدرضا احمدی از ایوند و فرخ شهابی نژاد از ایونت باکس اشاره کرد.

برگزارکنندگان پردیس سامیت معتقدند که در یک رویداد خوب باید به افراد حاضر خوش بگذرد و خاطره‌ای خوب در ذهن شرکت‌کنندگان از جا بماند. از همین رو در حاشیه این رویداد تفریحاتی مانند موسیقی زنده، فوتبال‌دستی 30 نفره، فیفا، مسابقه آشپزی و فوتبال دارتی برقرار بود. این رویداد دوروزه عصر جمعه به کار خود پایان داد.

عکاس: مهدی برهمندپور و اشکان کلانتری 

2 دیدگاه
  1. مهدی برهمندپور می‌گوید

    با سپاس بابت نوشتن اسم بنده
    ولی ۴ تا از تصاویر رو اقای اشکان کلانتری گرفتن و فقط ۲ تاش کار بنده بود

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      ممنون بابت تذکر
      اصلاح شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.