راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشکلات فناوری اطلاعات در بانک‌های انگلستان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است

باتوجه به اطلاعات ارائه‌شده توسط سازمان امور مالی، عملکرد ضعیف فناوری در موسسات مالی انگلستان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. نتایج اخیر نظرسنجی از 300 شرکت مالی نشان از افزایش 138 درصدی ضعف در فناوری و همینطور افزایش 18 درصدی اختلالات سایبری دارد.

مگان باتلر مدیر اجرایی بخش نظارت سازمان امور مالی با ارائه این نتایج می‌گوید: «براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این سازمان، رگولاتور انتظار شکست‌های صفر مطلق ندارد و تست واقعی انعطاف‌پذیری سیستم مالی انگلستان منوط به عدم وجود هیچ حادثه و اتفاقی نیست بلکه مدیریت خوب این حوادث ملاک است.»

هرچند که باوجود افزایش تراکنش‌های کارتی نسبت به پرداخت‌ها نقدی، ناظران نگران افزایش گزارش حوادث‌های فناوری هستند. البته باتلر در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع هم اشاره کرده است که بیشتر مواقع اشتباهات پیش‌آمده به دلیل خطاهای تکنولوژی نیست بلکه به خاطر بروز خطا در سیستم‌ها و کنترل است.

ماه اکتبر سازمان امور مالی بخش بانکداری فروشگاه تسکو در انگلستان را به دلیل شکست در فرایند جلوگیری از حملات سایبری که به هزاران مشتری در سال2016 ضرر رسانده بود، 16/4 میلیون پوند جریمه کرد.

باتلر هشدار می‌دهد که ما شاهد آسیب‌پذیری‌های جدی در حوزه‌هایی مانند شناسایی دارایی‌های کلیدی، اطلاعات و ردیابی هستیم. یک سوم شرکت‌ها ارزیابی‌های سایبری منظم انجام نمی‌دهند. بیش از نیمی از شرکت‌ها سیستم‌های آی‌تی کهنه و قدیمی خودشان را به‌روزرسانی نمی‌کنند و تنها 56 درصد شرکت‌ها می‌گویند که می‌توانند اثربخشی کنترل اطلاعات دارایی‌هایشان را اندازه‌گیری کنند.

باتلر این نگرانی‌ها را با کمیته خزانه‌داری دولت انگلیس به اشتراک گذاشت و به دلیل بروز سلسله حوادثی از این دست در بانک‌های بزرگ، بررسی‌هایی توسط این کمیته در این بانک‌ها انجام شد.

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.