راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هزینه‌های چند میلیارد دلاری بانک‌های بزرگ آمریکایی در حوزه فناوری

باتوجه به اینکه فناوری به سرعت در حال شکل‌دهی به کسب‌وکارها است، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی سیتی‌‌گروپ قصد دارد امسال 2500 برنامه‌نویس را برای واحد تریدینگ و سرمایه‌گذاری خود استخدام کند و بیشتر تمرکز خود را روی جذب کدنویس و دانشمند داده قرار داده است.

به گفته استوارت رایلی مدیر بخش عملیات و فناوری جهانی بخش مشتریان سازمانی بانک (ICG)، تقریبا سه چهارم سفارشات تریدینگ شرکت در سال گذشته به صورت الکترونیکی بوده است. او معتقد است که جذب چنین نیروهایی به آنها در ارائه خدمات و تریدرهای بهتر به مشتریانشان کمک به‌سزایی خواهد کرد. فناوری و استفاده مطلوب و بهینه از داده در فعالیت انسان‌ها تاثیر چشمگیری داشته است.

بانک‌های جهانی در راستای به‌کارگیری فناوری و کارآمدتر کردن کارکنان بخش فرانت آفیس و حفظ تریدینگ مشتریان، سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام می‌دهند. گروه گلدمن ساکس و جی‌پی مورگان چیس هم از دیگر شرکت‌هایی هستند به دنبال جذب متخصصان کامپیوتر‌اند و این اتفاق می‌تواند بخش تریدینگ در وال استریت را تغییر دهد.

بزرگترین بانک‌های آمریکا میلیاردها دلار در سال برای فناوری هزینه می‌کنند

جی‌پی مورگان هرسال 11 میلیارد برای فناوری هزینه می‌کند. این رقم برای سیتی‌گروپ حدود 8/5 میلیارد دلار است که تقریبا 20 درصد از کل هزینه‌هایش را شامل می‌شود. بانک آمریکا هم تقریبا 10 میلیارد دلاری در حوزه فناوری هزینه کرده است که حدود 3 میلیارد دلارش برای انجام پروژه‌های جدید صرف شده است.

البته سیتی‌گروه آنچه کاشته است را برداشت کرده و می‌گوید که این هزینه‌های انجام‌شده در حوزه فناوری به آنها کمک می‌کند تا در سال 2020 بتوانند 600 میلیون دلار صرفه‌جویی داشته باشند. به گفته این بانک که در حال حاضر نزدیک به 23 هزار متخصص فناوری در بخش ICG خود دارد، نیروهای جدیدی که قرار است در بانک استخدام شوند در شهرهای لندن، نیویورک، شانگهای، تورنتو، دوبلین، تل‌آویو، پونا و چنای در هند مستقر خواهند شد.

البته رقابتی که برای جذب نیروهای متخصص وجود دارد علاوه بر بانک‌ها در شرکت‌های بزرگ فناوری هم دیده می‌شود. فیس‌بوک قصد دارد تا طی سه تا پنج سال آینده بیش از 3 هزار نفر در نیویورک استخدام کند و آمازون هم می‌خواهد تا دفتری در منهتن اجاره کند و 1500 نیروی جدید به کار گیرد.

به گفته رایلی نیروهای جدیدی که سیتی‌‌گروپ می‌خواهد آنها را استخدام کند روی پروژه‌های مربوط به سهام و درآمدهای ثابت کار خواهند کرد. در حال حاضر هم بانک از تیم‌های فنی خود در راستای خودکارسازی اخبار، تجزیه‌وتحلیل‌ها، قیمت‌گذاری و ایده‌های تریدینگ برای فروشندگان خود استفاده می‌کند.

حدود دو سال پیش بانک بانک 30 فضای خالی برای دوره‌های کدنویسی پایتون خود داشت و درخواست‌ها برای شرکت در این کلاس‌ها هم بسیار زیاد بود اما اکنون این شرکت 1600 نیروی فرانت آفیس آموزش‌دیده در زبان برنامه‌نویسی و کامپیوتر دارد.

Greenwich Associates در مطالعه‌ای که انجام داده گفته که دانشمندان داده جایگاه‌های بیشتری را در حوزه تریدینگ تصاحب خواهند کرد.

کوین مک پارتلند رئیس گروه فناوری و ساختار Greenwich Associates می‌گوید: «می‌توان گفت که تقریبا بخش زیادی از تحولات بازار به دلیل دسترسی به داده و امکان به کارگیری و استفاده از آنها بوده است. پس جای تعجب ندارد که متخصصان این حوزه بیشتر و بیشتر روی کار بیایند.»

منبع: Bloomberg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.