راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشار بيست و ششمين شماره ماهنامه يارياران

بيست و ششمين شماره ماهنامه «يارياران» به‌عنوان تنها نشريه تخصصي صنعت پرداخت الكترونيك كشور منتشر شد. در اين شماره به اصول حاكم بر قراردادهاي فيمابين شركت‌هايPSP و پذيرندگان، آينده صنعت پرداخت الكترونيك كشور، گزارش تصويري از بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، چگونگي رخ دادن كلاهبرداري‌هاي بزرگ و… پرداخته شده است.

در اين شماره مي‌خوانيم:

اصول حاکم بر قراردادهای فیمابین شرکت‌های PSP و پذیرندگان، موردکاوی قرارداد شرکت FIRST DATA

روزانه نزدیک به هفت میلیون نفر به واسطه حدود دو میلیون واحد صنفی، از خدمات شرکت‌های ارایه‌دهنده سیستم‌های پرداخت الکترونیک در کشور استفاده کرده و در ارتباط با آن قرار دارند. در این سلسله مقالات بخشی از اصول حاکم بر قراردادهای فیمابین شرکت‌های PSP و پذیرندگان که به‌منظور تضمین منافع طرفین و در نهایت تضمین کیفیت خدمات ارایه‌‌شده به مشتریان، توسط بزرگترین شرکت‌های ارایه‌‌دهنده خدمات پرداخت و نهادهای ناظر در کشورهای توسعه‌یافته تدوین و اجرا شده، بررسی و معرفی شده است.

 

كلاهبرداري‌های بزرگ چگونه اتفاق می‌افتند

گزارش‌های متعددی از سراسر جهان در زمینه کلاهبرداری در فضای مجازی منتشر می‌شود و این امر به هیچ عنوان مختص کشورهای پیشرفته نیست بلکه در سطوح ساده‌تر و پایین‌تر در کشورهای کمتر توسعه‌یافته از نظر پرداخت الکترونیک نیز، به کرات رخ داده است. کشور ایران نیز از این قبیل حملات بی‌نصیب نبوده و …

 

در انتظار تحقق یک آرزوی دیرین، PSP‌ها بی‌نیاز از پشتیبانی بانک‌ها

برای بیش از چهار دهه، شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت که تمایل به گسترش کسب‌وکار خود و ارایه سرویس‌های چند ارزی و پردازش پرداخت‌های ملی و منطقه‌ای در بازار اروپا داشتند، الزاما می‌بایست از کانال بانک‌های عضو، به شبکه‌های Visa و MasterCard متصل ‌شوند. این رویه علاوه بر اروپا در بسیاری دیگر از مناطق جهان از جمله منطقه خاورمیانه همچنان معمول است اما با تصویب دستورالعمل خدمات پرداخت، افق تازه‌ای فراروی شرکت‌های PSP اروپایی و بین‌المللی گسترده شده است.

براي دانلود فايل ماهنامه مي‌توانيد به سايت www.kiccc.com مراجعه كنيد.

منبع: روابط عمومي ايران كيش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.