راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عصر تراکنش به پله شانزدهم رسید

شماره 16 ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد. این مجله به‌طور تخصصی در حوزه فناوری‌های مالی، بانکداری، بورس و بیمه به تولید محتوا می‌پردازد. تصویر جلد این شماره به ژان صیاد از پیشکسوتان حوزه فناوری‌های مالی ایران و همچنین برخی از فعالان حوزه استارت‌آپی فین‌تک کشور اختصاص دارد.
شماره آبان ماه ماهنامه عصر تراکنش با یادداشتی از رضا قربانی سردبیر ماهنامه با عنوان «فین‌تک می‌تواند سرمایه‌های سرگردان را در مسیر درست قرار دهد» آغاز شده است. قربانی در این یادداشت به این موضوع پرداخته که ابعاد مختلف فین‌تک در ایران هنوز شناخته نشده و پرداخت و ماینینگ بیشتر از سایر بخش‌ها موردتوجه قرار گرفته است، منتها فین‌تک توان این را دارد که سرمایه‌گذاری را به مفهومی ساده و قابل درک برای همه مردم تبدیل کند و سرمایه‌های سرگردان را در مسیر صحیح قرار دهد.
در بخش چهره‌های ایران این شماره تصاویری از خلیل طاهری (مدیر بخش امنیت شرکت حصین ایمن)، علی حاجی‌زاده مقدم (مدیرعامل آدانیک)، احمد جعفری (مدیرعامل جدید تاپ) و مصطفی نقی‌پورفر (موسسه آزمایشگاه نوآوری) منتشر شده است.
فاطمه قوّتی در گزارشی با عنوان «نبرد مدعیان» به موضوع تعدد سازمان‌های صنفی و انجمن‌هایی که در زمینه فناوری در ایران شکل گرفته پرداخته و با معرفی نهادهایی نظیر انجمن انفورماتیک ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی سعی کرده به این سؤال پاسخ دهد که بالاخره متولی کسب‌وکارهای اینترنتی و مرتبط با فناوری در ایران کیست؟
آرش ترابی موضوع روز حوزه فین‌تک کشور یعنی کسب مجوز پرداخت یاری توسط برخی استارت‌آپ‌ها را به عنوان سوژه خود برگزیده و میزگردی را با حضور مدیران عامل چهار پرداخت‌یار زرین‌پال، هدایت هوشمند قرن، اندیشه هوشمند رایان پارسی، جهان ارتباط نکا و همچنین مهدی عبادی دبیر انجمن فین‌تک ترتیب داده و سعی کرده دغدغه‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این حوزه را مورد بررسی قرار دهد.

گزارشی از استارت‌آپ ولث‌تکی سهام‌یاب و گپ و گفتی با فاطمه جعفری بنیان‌گذار این استارت‌آپ از جمله دیگر بخش‌های شماره جدید مجله عصر تراکنش است.

«بازگشت به آینده» عنوان گزارشی است که قاسم سرافرازی در آن روایتی از زندگی شخصی و حرفه‌ای ژان صیاد از پیشکسوتان حوزه فناوری‌های مالی ایران را به نگارش درآورده و همچنین دیدگاه‌های ایشان را در خصوص مسائل روز بانکداری کشور از جمله کربنکینگ جویا شده است.

«سیاهی ناتمام» عنوان پنلی است که در آن وضعیت کسب‌وکارهای ایرانی در حوزه امنیت با حضور علی امیری از زرین پال، روح‌الله پرنیان از دکمه، افشین لامعی از شاپرک و حمیدرضا رئیسی‌فرد از توسن به بحث و گفتگو گذاشته شده است. همچنین نوش‌آفرین مؤمن واقفی معاون ریسک و امنیت اطلاعات شرکت خدمات انفورماتیک نیز مقاله‌ای در خصوص امنیت نوشته و به این موضوع پرداخته که چرا و چگونه استارت‌آپ‌ها باید بحث امنیت را دنبال کنند.

«وقتی ریال از چشم می‌افتد» عنوان گزارش محدثه دهباشی است که در آن سعی کرده به این سؤال پاسخ دهد که از نظر اقتصادی و قانونی آیا مردم می‌توانند خودشان ابزار مبادله را انتخاب کنند یا خیر؟ برای یافتن پاسخ این سؤال او با دکتر فرشاد فاطمی استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف به گفتگو پرداخته است.
در بخش جهان ماهنامه، 50 شرکت برتر فین‌تک اروپا در سال 2018 و همچنین 6 نفر از چهره‌های برجسته حوزه فین‌تک در دنیا معرفی شده‌اند.

ماهنامه عصر تراکنش در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت ۴۰ هزار تومان ابتدای هر ماه منتشر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانید با شماره ۴۶۰۱۰۵۳۹ تماس بگیرید. همچنین دریافت اشتراک از طریق فروشگاه راه پرداخت هم ممکن است؛ نسخه الکترونیکی و قابل دانلود نشریه عصر تراکنش در سامانه‌های جار، طاقچه و فیدیبو نیز ارائه می‌شود.

1 دیدگاه
  1. علیرضا محسنی می‌گوید

    واقعا عالی بود آقای سرافرازی
    مرثی از وقتی که گذاشتین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.