راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزشمندترین شرکت‌های جهان در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند

محبوب‌ترین شرکت‌های تکنولوژی معرفي شدند:اپل ارزشمند‌ترین شرکت دنیا؛

شرکت‌هاي تکنولوژی در سال‌های اخیر روند رشد سریعی را در پیش گرفته و تاثیر قابل توجهی بر رونق اقتصادی این صنعت گذاشته‌اند. این جریان تا جایی ادامه پیدا کرده است که عرضه اولیه سهام شرکت‌هایی مانند فیس بوک به یک بمب خبری بزرگ تبدیل می‌شوند و توجه همه سرمایه‌گذاران شناخته شده جهان را به خودشان جلب می‌کنند.

در واقع شرکت‌های نوظهور اینترنتی در سال‌های اخیر بیشترین سهم را در سرعت بخشیدن به این روند داشته‌اند. درست به همین دلیل است که برند و نام تجاری شرکت‌های تکنولوژی در این سال‌ها ارزش زیادی پیدا کرده و در میان مردم مختلف سرتاسر دنیا شناخته می‌شوند.

صرفنظر از میزان شهرت و محبوبیت این شرکت‌ها، ارزش مالی (Market Value) آنها هم تاثیر قابل توجهی بر ارزش کلی هر کدام از آن‌ها دارد. در جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی WPP’s Millward Brown شرکت اپل امسال برای دومین بار توانسته عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به خودش اختصاص دهد. این شرکت با ارزشی برابر9/ 182 میلیارد دلار حالا محبوب‌ترین و ارزشمندترین شرکت تکنولوژی و البته دنیاست.

علاوه بر اپل، شرکت‌های بزرگ دیگری در عرصه تکنولوژی هم در فهرست ارزشمندترین شرکت‌های جهان قرار گرفته‌اند. حضور 7 شرکت تکنولوژی از میان 10 شرکت ارزشمند جهان نشان می‌دهد که روند رشد صنعتی جهان در حال تغییر است. به گفته کارشناسان و تحلیل‌گران، زمان زیادی از وقتی که اقتصاد جهان مبتنی بر نفت و منابع دیگر انرژی بود گذشته است. حالا عصر تکنولوژی است و صنعت و اقتصاد وابستگی زیادی به آن دارند. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که صنعت IT توانسته با کمک پتانسیل‌های بالایی که دارد، در وضعیت متلاطم اقتصاد جهانی جایگاه خودش را بیشتر از گذشته تثبیت کند.

پس از اپل که در صدر جدول جاخوش کرده، شرکت‌های دیگر تکنولوژی هم جایگاه‌های بالای جدول را به خودشان اختصاص داده‌اند. بعد از اپل شرکت قدیمی و بزرگ آی بی ام، گوگل، مایکروسافت، AT & T، Verizon و China Mobile که به ترتیب با ارزش‌های 985/ 115 میلیارد دلار، 857/ 107 میلیارد دلار، 651/ 76 میلیارد دلار، 870/ 68 میلیارد دلار، 151/ 49 میلیارد دلار و 041/ 47 میلیارد دلار رتبه‌های بعدی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

آمار و ارقام نشان می دهد در حالی که اپل و آی بی ام به ترتیب رشد 19 و 15 درصدی را تجربه کرده‌اند، مایکروسافت و گوگل به ترتیب با 2 و 3 درصد رشد منفی روبه‌رو بوده‌اند.

از سوی دیگر، شرکت فیس بوک که سهام آن برای نخستین بار هفته گذشته به صورت عمومی عرضه شد، با رشد چشمگیر 74 درصدی توانست خود را به بالای جدول و پشت سر آمازون برساند. برند آمازون هم با ارزش 077/ 34 میلیارد دلاری در جایگاه هجدهم جدول قرار دارد. فیس‌بوک هم با ارزش 233/ 33 میلیارد دلاری رتبه نوزدهم این رتبه‌بندی را به خودش اختصاص داده است.

به اعتقاد کارشناسان، برند شناخته شده یکی از روش‌های تضمینی برای بقای کسب و کار به حساب می‌آید و حتی به عبور شرکت‌ها از پیچ و خم‌هایی مانند رکود اقتصاد جهانی، عدم ثبات اقتصادی و سیاسی مي‌تواند، کمک زیادی کند. جالب است بدانید که ارزش اقتصادی صد نشان تجاری برتر جهان از سال 2006 تا حالا با رشد 66 درصدی همراه بوده است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.