راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بانک حکمت در مراسم رونمایی از شعبه ایرانیان نت: تا الان هیچ خبری از ادغام در این بانک نیست

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در مراسم رونمایی از شعبه ایرانیان نت این بانک از ضرورت ادغام بانک‌ها گفت و اینکه بحث ادغام و تجمیع، ضرورتی برای نظام بانکی است اما زمان انجام این کار دست دولت مردان است و به این موضوع هم اشاره کرد که در حال حاضر هیچ خبری از ادغام در بانک حکمت ایرانیان نیست.

مراسم رونمایی از نخستین شعبه 24 ساعته بانک حکمت ایرانیان با عنوان ایرانیان نت، دیروز در شهرک شهید فلاحی و با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره و معاونان بانک حکمت ایرانیان و شرکت توسعه فناوری و تجارت حکمت ایرانیان و مدیرانی از شرکت‌های خصوصی و دولتی انجام شد.

ادغام، ضرورتی برای نظام بانکی

مدیرعامل بانک حکمت در این مراسم و در ابتدای صحبت‌هایش از بانک‌پایه بودن اقتصاد کشور گفت و اینکه بانک‌ها باید سمت و سوی اصلی پشتیبانی کردن کشور را در مسیری قرار دهند که منجر به تولید ملی شود و ذائقه مردم و تولیدکننده را به سمت تولید کیفی و خرید از تولید ملی هدایت کنند.

عباس عسگرزاده در بخشی از صحبت‌هایش به مسئله ادغام اشاره کرد و گفت که باتوجه به وضعیت تعداد بانک‌ها و کفایت سرمایه‌ای که داریم، برای اینکه بتوانیم به وضعیت استانداردی برسیم لازم است چند بانکی که سرمایه پایینی دارند جمع شوند تا به سرمایه قابل توجهی برسیم پس به این ترتیب ادغام به یک ضرورت برای بانک‌ها بدل می‌شود.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «الان باتوجه به وضعیت ارزی کشور و فاصله بسیار  زیاد ریال نسبت به دیگر ارزها، همین حالا هم ما بخشی از توان سرمایه‌ای‌مان را از دست دادیم. اگر زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارتقا پیدا کند، شک نکنید که بحث ادغام و تجمیع ضرورتی برای نظام بانکی است اما زمان انجام این کار دیگر دست دولت مداران است.»

 

سه شعبه تا پایان سال و 15 شعبه تا سال آینده

در بخش دیگری از این برنامه خسروی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و تجارت حکمت ایرانیان درباره چرایی شعب دیجیتال، اهداف پروژه ایرانیان نت، سرویس‌های قابل ارائه در ایرانیان نت و سرویس‌های آتی ایرانیان نت گفت. به گفته خسروی فرایند بازطراحی شعب امری گریزناپذیر است و در دسترس بودن شعب، برخطر بودن و ارائه سرویس‌های آنلاین، تخصصی بودن و تنوع سرویس را از اهداف مهم راه‌اندازی شعبه ایرانیان نت برشمرد.

VTM، پایانه نقدی، خودپرداز، پین‌پد و ویدیوبنکینگ از سرویس‌های قابل ارائه در ایرانیان نت است و قرار است که به‌زودی سرویس‌های دیگری ازجمله خدمات ارزی و صرافی، خدمات لیزینگ، خدمات بیمه، خدمات شهری، مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری، خریدوفروش سهام، ارائه سرویس‌های تسهیلات و استفاده از بستر 24 ساعته برای پروژه دیدی‌بود به خدمات این شعبه نیز اضافه شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و تجارت حکمت ایرانیان در توضیح خدمات ارائه‌شده در این شعبه گفت: «نقطه تمایز VTM مورد استفاده در ایرانیان نت نسبت به دیگر دستگاه‌های مشابه در این است که کارهایی مانند انتقال وجه ساتنا و پایا را انجام می‌دهد. همچنین اپ ویدیوبنکینگ ما هم انحصاری ایرانیان نت است و هیچ بانک دیگری آن را در اختیار ندارد.»

خسروی با اشاره به اینکه این پروژه تنها در مدت 24 روز آماده بهره‌برداری و ارائه سرویس به مشتریان شده توضیح داد: «تا پایان سال سه شعبه و تا یک سال آینده 15 شعبه دیگر از ایرانیان نت در سطح کشور افتتاح خواهد شد.»

علی چالنگی معاون فناوری اطلاعات بانک حکمت ایرانیان هم در حاشیه این مراسم درباره راه‌اندازی این شعبه 24 ساعته گفت که هدف بانک از این کار به هیچ وجه کاهش منابع انسانی نبوده بلکه تمرکزشان روی آوردن نیروهای شعبه به ستاد و تخصصی کردن آنها در حوزه‌های مختلف و عمیق‌تر شدنشان با مشتریان بوده است.

چالنگی با اشاره به اینکه حفظ تناسب میان شعب سنتی و دیجتال از نکات بسیار مهم در این صنعت است و در دنیا هم این اتفاق در حال وقوع است گفت: «ما دنبال بانک موبایلی هستیم. تغییر شعب امری طبیعی است نه امری جدید، پس ما یک روند طبیعی و رو به رشدی را در اکوسیستم بانکی دنبال می‌کنیم تا فرایندها به صورت ساده‌تر، سریعتر و تکمیل‌تر در اختیار مشتری قرار بگیرد.»

در پایان مراسم، مدیرعامل بانک و اعضای هیئت مدیره به همراه دیگر مدیرانی که در برنامه حاضر بودند تابلو یادبود رونمایی از ایرانیان نت را امضا کردند.

ویدیویی از افتتاح اولین شعبه ایرانیان نت بانک حکمت ایرانیان

ویدیویی از افتتاح سپرده در شعبه 24 ساعته بانک حکمت ایرانیان

ویدیویی از چگونه از شعبه بانک 24 ساعته بانک حکمت ایرانیان کارت هدیه بگیریم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.