راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعدیل نیرو در ولز فارگو / آیا ۲۶٬۵۰۰ نفر شغل‌ خود را از دست خواهند داد؟

ولز فارگو (Wells Fargo)، شرکت هلدینگ خدمات مالی و بانکداری، قصد دارد در ۳ سال آینده نیروی کار خود را ۵ تا ۱۰ درصد کاهش دهد. مشتریان ولز فارگو هر روز بیشتر به سمت سرویس‌های دیجیتال خود-خدمتی (self-service) گرایش پیدا می‌کنند و این غول بانکداری ایالات‌متحده تلاش دارد در هزینه‌های اضافی خود صرفه‌جویی کند.

تیم اسلون (Tim Sloan)، مدیرعامل ولز فارگو، روز پنجشنبه به کارمندان خود اعلام کرد که این تعدیل نیرو در ولز فارگو شامل جابجایی پست‌ها و کاهش تدریجی آن‌ها خواهد بود. این بانک حدوداً ۲۶۵٬۰۰۰ کارمند دارد و با احتساب درصد اعلام‌شده می‌توان گفت چیزی حدود ۲۶٬۵۰۰ نفر از کارمندان از این تعدیل نیرو در ولز فارگو متأثر خواهند گردید.

سینثیا سوگی‌یاما (Cynthia Sugiyama)، سخنگوی ولز‌ فارگو، این محاسبه را تائید نمود.

دیدار تیم اسلون با کارمندان جزئی از سلسله رویدادهایی است که در راستای تحول بانک و برای تطبیق با رقابت روزافزون و رسوایی پیش‌آمده در مورد حساب‌های غیرمجاز برنامه‌ریزی‌شده است.

تیم اسلون در این دیدار ضمن اعلام پایبندی به ارتقاء بهره‌وری، تعدیل نیرو در ولز فارگو را پاسخی به تغییر ترجیحات مشتریان و شتاب گرفتن اقبال مشتریان به سرویس‌های خود-خدمتی دانست.

تیم اسلون (Tim Sloan)، مدیرعامل ولز فارگو
تیم اسلون (Tim Sloan)، مدیرعامل ولز فارگو

وی در مورد التزام به شفافیت در مورد تعدیل نیرو در ولز فارگو افزود:

«ولز فارگو تغییراتی که مربوط به اعضای تیمش است را بسیار جدی می‌گیرد و مثل همیشه باملاحظه و شفاف عمل کرده و به اعضای تیم احترام خواهد گذاشت. ما برای کارمندان متأثر از تعدیل نیرو در ولز فارگو برنامه‌های قدرتمندی جهت آگاه‌سازی در مورد فرصت‌های شغلی موجود در سازمان داریم و آن‌ها را برای گام‌ نهادن در مرحله بعدی مسیر شغلی‌شان موردحمایت قرار خواهیم داد.»

مایکل موئبز (Michael Moebs)، مدیرعامل شرکت تحقیقات صنعت مالی خدمات موئبز (Moebs Services)، پیش‌بینی می‌کند که تعدیل نیرو در ولز فارگو تأثیر زیادی بر مخارج این بانک نخواهد داشت.

«قسمت بزرگی از صرفه‌جویی در هزینه‌ها با حذف تحویل‌داران به وقوع خواهد پیوست؛ اما این هزینه از پولی که باید در زمینه فناوری اطلاعات در حال و آینده خرج شود، کم‌تر است. در کل این اقدام ولز فارگو برای عقب نماندن از رقبای فین‌تکی حرکت خوبی محسوب می‌شود.»

برایان رایلی (Brian Riley)، مدیر خدمات مشاوره اعتبار در گروه مشاوره مرکاتور (Mercator)، تأکید ولز فارگو بر بانکداری دیجیتال را حرکتی طبیعی از طرف این بانک می‌داند که در حال باز-مهندسی کسب‌وکارش برای آینده است.

«زمانی که به بانکداری خرد می‌نگریم، می‌توان بدون مراجعه به شعبه خیلی کارها انجام داد. هزینه اداره یک شعبه بانکی بسیار زیاد است و ولز فارگو بیش از ۶٬۰۰۰ شعبه دارد و این در حالی است که جی‌پی‌مورگان چِیس JPMorgan Chase) ۵٬۲۰۰) و بانک آمریکاBank of America) ۴٬۵۰۰) شعبه دارند.»

تعدیل نیرو در ولز فارگو برای جلب اعتماد مشتریان و سرمایه‌گذاران پس از رسوایی رخ‌داده در مورد ۳٫۵ میلیون حساب بانکی و محصول بانکی که بدون اجازه مشتریان افتتاح‌شده بودند انجام می‌پذیرد.

ولز فارگو در سپتامبر ۲۰۱۶ با مجازات مدنی به میزان ۱۸۵ میلیون دلار مواجه شد. دایره حمایت مالی از مصرف‌کنندگان (Consumer Financial Protection Bureau)، اداره حسابرسی ارز (Comptroller of the Currency) و مسئولین قضائی لس‌آنجلس اعلام کردند که سیاست‌های فروش خرد ولز فارگو و مدیریت بانک، کارمندان را به‌سوی افتتاح حساب‌های متعدد برای مشتریان سوق می‌دادند.

متعاقب این رسوایی ولز فارگو سیاست‌های جبران خسارت خود را تغییر داده و چندین مدیر سطح بالا را برکنار نمود.

با این‌وجود ولز فارگو بازهم به‌طور مشابهی با مشکلات رگولاتوری و جریمه‌های مربوط به متضرر شدن مشتریانش درگیر بوده‌ است.

در ماه آوریل ولز فارگو با پرداخت ۱ میلیارد دلار مجازات مدنی بابت نقض مقررات وام مسکن و وام اتومبیل (که موجب پرداخت کارمزد اضافی از طرف مشتریان می‌گردید) موافقت نمود.

در ماه فوریه هم به‌موجب شکایت فدرال رزرو (Federal Reserve) در مورد سوءاستفاده از مشتریان و تخطی از مقررات، ولز فارگو مجبور به اقرار گشته و با محدودیت رشد و تغییرات در هیئت‌مدیره روبرو گردید.

منبع: USA Today

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.