راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنچه درباره مارک بنیوف بنیان‌گذار سلزفورس باید بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / مارک بنیوف یک کارآفرین اینترنتی و نویسنده میلیاردر آمریکایی است که او را بیشتر به خاطر بنیان‌گذاری، ریاست‌ هیات‌مدیره و مدیرعاملی شرکت سلز فورس می‌شناسند. سلز فورس شرکت محاسبات ابری است که در سال 1999 تاسیس شد و در مارس 2016 بود که ارزش سهام بنیوف از سلز فورس مبلغی معادل سه میلیارد دلار تخمین زده شد.

او را می‌توان سازنده اصطلاح «پلتفرم به‌عنوان سرویس» معرفی کرد و با اجازه دادن به مشتریان برای ساخت اپلیکیشن‌های مورد نظر خودشان روی معماری شرکت یا کلود سلز فورس، توانست امکان دسترسی به سلز فورس را توسعه و گسترش بیشتری دهد. بنیوف را به‌عنوان یک بشردوست و خیرخواه هم می‌شناسند که فعالیت‌های بسیاری در این راستا انجام داده است.

در کنار فعالیت‌هایش، مارک بنیوف نویسنده پنج کتاب با عناوین «Behind the Cloud»، سه‌گانه «Compassionate Capitalism» و «The Business of Changing the  World» است.

او مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی خود را در سال 1986 و از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد و قبل از اینکه سلز فورس را تاسیس کند، 13 سال در شرکت اوراکل و در سمت‌های مختلف حضور داشت. در سال 2016 نام بنیوف به‌عنوان یکی از 50 رهبر بزرگ دنیا در فورچون و توسط خوانندگان این مجله هم به‌عنوان برترین مرد کسب‌وکار سال معرفی شد.

همچنین هفته‌نامه آمریکایی بارونز، مارک بنیوف را به‌عنوان یکی از بهترین مدیران عامل دنیا معرفی کرد و توانست جایزه نوآوری اقتصاد را هم از آن خود کند. همچنین پنج سال متوالی مجله فوربس، شرکت سلز فورس را به‌عنوان یکی از شرکت‌های نوآورانه جهان معرفی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.