راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ولی حالا چرا؟ / نگاهی به حضور همتی در بانک مرکزی

ماهنامه عصر تراکنش / همتی در کمال ناباوری رئیس‌کل بانک مرکزی ایران شد. ناباوری از این جهت که او در طول یک ماه بر سه صندلی مختلف تکیه زد. بعد از مدت‌ها از صندلی ریاست بلندمرتبه‌ترین ساختمان جردن به ساختمان سفارت ایران در چین رفت. منتها حضور او در چین زیاد طولانی نبود و ناگهان اعلام شد که او رئیس بانک مرکزی ایران شده است.

درباره حضور او در بانک مرکزی روایت‌های مستندی وجود ندارد؛ منتها شنیده شده که یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور به همتی که در تهران بوده، می‌گوید برای بانک مرکزی چه فردی را پیشنهاد می‌دهد. همتی هم می‌گوید که هر فردی را معرفی کند توان او را ندارد و انتظار داشته دولت پنج سال پیش به سراغ او می‌آمده است. انتقال همین کلام به رئیس‌‌جمهور او را مشتاق می‌کند که دیداری با همتی داشته باشد.

حضور همتی در پاستور در یک غروب اتفاق می‌افتاد و از همان زمان بازار شایعه‌ها داغ می‌شود که همتی رئيس بانک مرکزی ایران شده است. او در سخت‌ترین روزهای بانک مرکزی وارد ساختمان نیلین میرداماد شد و قطعا روزهای سخت‌تری هم در پیش دارد. تاکنون فیدبک‌ها نسبت به حضور او مثبت بوده و فعلا هم در مدیریت بازار ارز نسبتا موفق ظاهر شده است. همتی جزء اولین مدیران اقتصادی ایران است که به‌صورت صریح از ایده‌های بازار آزاد دفاع می‌کند.

2 دیدگاه
  1. شاگرد می‌گوید

    انتخابهای همتی برای معاونت ارزی و دبیرکلی بانک و معوان نظارتی نشان داد که ایشان خصوصاً در زمینه ارزی بینش لازم را ندارد. وضعیت ارزی آشفته امروز ایران نیازمند یک اقتصاد شناس در حوزه داخلی و بین الملل است نه کسی که صرافاً امور عملیاتی ارزی را می داند… خلاصه اینکه کسی که باید بگوید دولت بزودی سراغ من میاید تا رئیس کل بانک مرکزی شوم؛ همتی نباید باشد بلکه دست نیاز دولت بزودی به سوی طهماسب مظاهری که یک مدیر اقتصاد شناس ؛ صاحب نظر و در عین حال مستقل است دراز خواهد شد. البته امیدوارم نوشدارو پس از مرگ سهراب نشود.

  2. ناشناس می‌گوید

    موفق؟ شما موفق رو چی تعریف میکنید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.