راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خريد و فروش اوراق بهادار در شعب بانک ملت

همزمان با برپایی دومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه ، سامانه متمرکز بازار سرمایه در بانک ملت با حضور علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت راه اندازی شد.

علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت گفت: سامانه متمرکز بازار سرمایه، با قابلیت ارائه همزمان خدمات بورسی به چندین شرکت کارگزاری، راه اندازی شده است و شرکت های کارگزاری بورس قادر خواهند بود بدون صرف هزینه گزاف برای راه اندازی نمایندگی و سایر هزینه های مترتب بر آن، خدمات خود را در سراسر کشور از طریق پیشخوان بورس شعب بانک ملت ارائه کنند.

وی گفت : سامانه مذکور ضمن ارتباط با سامانه های مدیریت سفارش و اتوماسیون شرکت های کارگزاری، قابلیت تعریف مشتری، دریافت کد بورسی، پذیرش سفارش های خرید یا فروش ابزارهای مالی نظیر سهام، حق تقدم، اوراق مشارکت، صکوک و …، ثبت درخواست فعال سازی خدمات معاملات برخط سهام و استخراج گزارش های مورد نیاز شرکت های کارگزاری و سرمایه گذاران را دارد.

مدیرعامل بانک ملت اضافه کرد: در سال گذشته ، امکان پرداخت الکترونیک معاملات آنلاین در این بانک فراهم شد و بانک به شرکت های کارگزاری و سرمایه گذاران این امکان را داد همه عملیات خرید و فروش سهام خود را در محیط اینترنت انجام دهند.

دیواندری با بیان این که هم اکنون 60 کارگزاری، با سیستم معاملات آنلاین بانک ملت کار می کنند، ادامه داد: در این سیستم، تمامی عملیات خرید و فروش و پرداخت وجه سهام، از طریق ارتباط آنلاین سامانه متمرکز بانک با سامانه معاملاتی کارگزاری ها انجام می شود.

دیواندری گفت: سامانه متمرکز بازار سرمایه با هدف تقویت بیشتر سیستم معاملات آنلاین سهام و ایجاد اطمینان برای سرمایه گذارانی که به اینترنت دسترسی ندارند، طراحی و راه اندازی شده است.

وی افزود : با راه اندازی این سامانه، مشتریانی که نزد بانک ملت حساب دارند می توانند در شعب بانک برای خرید و فروش سهام یا اوراق بهادار از طریق کارگزاری

اقدام کنند.

دیواندری با تاکید بر این که این سامانه، جامع تر و فراگیرتر از سیستم های جاری موجود است و تمامی معاملات سهام و اوراق بهادار را شامل می شود، اعلام کرد: سامانه متمرکز بازار سرمایه امروز در 15 شعبه بانک ملت راه اندازی شد و تا پایان سال به تدریج افزایش خواهد یافت.

احراز هویت و پذیرش مشتریان، دریافت کد بورس، ثبت و ارسال سفارش های خرید یا فروش انواع اوراق بهادار، ارائه نام کاربری ورود به سامانه معاملات آنلاین سهام شرکت های کارگزاری، ارائه صورت وضعیت معاملات انجام شده و اتصال به سامانه مدیریت سفارش(OMS) چندین شرکت کارگزاری از قابلیت های سامانه متمرکز بازار سرمایه بانک ملت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.