راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بعد از یک هفته تست، قطبی گفت شاپرک جمعه آینده عملیاتی می‌شود

پس از دسترسی به اطلاعات حساب سه میلیون مشتری، عزم بانک مرکزی برای افزایش میزان استاندارد تراکنش های بانکی بیشتر شده است.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در مصاحبه با رادیو (صدای جمهوری اسلامی ایران) گفت: هر چند اطلاعات افشا شده فاقد ارزش بوده است اما عملیات حسابداری نباید ذخیره می شد ، شرکت های خصوصی ارائه کننده خدمات پرداخت الکترونیک باید استانداردهای امنیتی را در تراکنش های مالی مردم جدی بگیرند.

ناصر حکیمی افزود: بررسی ها نشان می دهد هیچگونه عملیات هک در سیستم بانکی رخ نداده و صرفا از یکسری اطلاعات مربوط به عملیات حسابداری که بعد از تراکنش ها انجام می شود ، سوء استفاده شده است.

وی خاطر نشان کرد؛ اطلاعات موجود در سایت های بانکی هیچ گونه امکان سوء استفاده را فراهم نمی کند چرا که این اطلاعت شامل شماره حساب، شماره کارت و یک رمز کد شده است که بدون وجود کارت هیچ استفاده از این کارت ها نمی توان کرد.

همچنین بانک مرکزی با یکپارچه کردن دستگاه های کارتخوان نظارت خود را بر این بخش از خدمات بانکی افزایش می دهد.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: طرح شاپرک تمام شبکه های پراکنده مربوط به راهبری پایانه های فروش را جمع آوری می کند.

ناصر حکیمی ، کاهش تعداد پایانه های تکراری در فروشگاه ها را از اهداف این طرح اعلام کرد و افزود: نظارت دقیق تر و افزایش کیفیت خدمات و اطلاع رسانی بهتر درباره روند پرداخت ها از دیگر اهداف طرح شاپرک است.

مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: با اجرای این طرح ، به مرورهمه فروشگاه ها با یک کارتخوان و آنهم با نشان شاپرک کار خواهند کرد.

سامان قطبی افزود: کارتخوان های اضافه از فروشگاه ها جمع آوری می شود و کارت خوان های غیرفعال از این پس برای صاحبان فروشگاه ها زیان ده خواهند بود.

وی زمان آغاز طرح را جمعه آینده اعلام کرد.

شنیده‌های خبرنگار راه پرداخت از تست سوئیچ شاپرک در هفته گذشته حکایت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.