راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب رهبری منابع انسانی در شرکت‌های فناوری اطلاعات با ترجمه دکتر فرشید اردوانی و با حمایت شرکت ارتباط فردا منتشر شد

کتاب «رهبری منابع انسانی در شرکت‌های فناوری اطلاعات (قوانین کار در گوگل)» با ترجمه دکتر فرشید اردوانی و سارا عقیلی، با حمایت شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است. این کتاب که به قوانین کار در گوگل که عمدتا ناظر بر رهبری افراد در محل کار است، می‌پردازد، منبعی برای راهنمایی مشاوران منابع انسان در سازمان‌ها است که به بیان ضرورت و کاربردی بودن محتوای آن پرداخته است.

فرشید اردوانی در حال حاضر معاون بازاریابی و عملیات شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا است. او علاوه بر تجربه 6 ساله کار حرفه‌ای خود در این شرکت در زمینه‌ی بازاریابی و مدیریت عملیات در زمینه‌های جذب، نگهداشت و توسعه سرمایه‌های انسانی خصوصا در برهه حساس نقل مکان شرکت از تهران به پارک فناوری پردیس و نیز پروژه بزرگ آموزش منابع انسانی دفاتر ارتباط فردا نقش راهبردی داشت. کتاب حاضر که دستمایه اصلی او در تدوین پایان‌نامه دکتری‌اش نیز بوده حاوی راهکارهای طلایی گوگل در همین حوزه است.

این کتاب در چهارده فصل قوانین کار در گوگل را بیان کرده و با این کار به رهبری سرمایه‌های انسانی در شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک قابل‌توجهی کرده است.

نویسنده این کتاب لازلو باک، معاون بخش عملیات مردم شرکت گوگل است که درباره تجربه کار می‌گوید: «ما بیشتر از هر زمان دیگری، وقتمان را صرف کار کردن می‌کنیم. اصلا درست نیست که تجربه کاری که به دست می‌آوریم، یک تجربه ناامیدکننده و غیرانسانی باشد.» همین طرز فکر باعث شد تا باک دست به نگارش کتابی بزند که پتانسیل تغییر نحوه کار کردن و زندگی ما را دارد.

شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا به عنوان یکی از شرکت‌هایی که همواره حامی تولید محتوای ارزشمند تخصصی به زبان فارسی بوده است در راستای مسئولیت اجتماعی خود جهت ارتقا دانش منابع انسانی در صنعت فناوری اطلاعات از انتشار این کتاب حمایت کرده است.

 

معرفی فصل‌های مختلف کتاب

در فصل اول کتاب به اهمیت اینکه افراد سازمان خود را موسس و مالک سازمان بدانند و نه فقط یک کارمند، اشاره کرده است. در فصل دوم به نقش و اهمیت فرهنگ در سازمان‌ها اشاره دارد. فصل سوم کتاب به اهمیت استخدام و اینکه شرکت گوگل وقت و زمان زیادی برای استخدام نیروهای جدید صرف می‌کند پرداخته است.

فصل چهارم به تلاش شرکت گوگل در جذب بهترین افراد در جهان اشاره دارد. در فصل پنجم تاکید نویسنده بر این است که روند استخدام یک روند به دور از اشتباه نیست و اینکه ذهنیت‌های استخدام‌کننده‌ها بر نتایج استخدام تاثیر می‌گذارد. فصل ششم به بحث درباره توانمندسازی کارکنان پرداخته است. در فصل هفتم به نقد درباره نظام مدیریت عملکرد پرداخته شده است. فصل هشتم کتاب بر این نکته تاکید دارد که بهترین و بدترین افراد در یک سازمان نقش الگو را پیدا می‌کنند.

در فصل نهم بر این نکته تاکید شده است که به افراد موفق در سازمان باید اجازه تدریس داده شود. در فصل دهم بر تنوع در پرداخت‌ها تاکید شده است تا افراد به تناسب عملکرد خود، دریافتی داشته باشند. در فصل یازدهم تاکید شده است که بسیاری از اقدامات خوب زندگی تقریبا رایگان هستند و سازمان می‌تواند با کمترین هزینه زندگی را برای کارمندان خود آسان‌تر کند.

در فصل دوازدهم به ترغیب افراد در جهت سلامتی، شادی و ثروت تاکید شده است. فصل سیزدهم به بیان مسائل و مشکلاتی که در مسیر موفقیت‌ها پیش می‌آید تمرکز دارد و در نهایت در فصل چهاردهم به ده گام که رهبران سرمایه‌های انسانی در سازمان‌ها می‌توانند انجام دهند، اشاره شده است.

2 دیدگاه
  1. آرش تبریزی والا می‌گوید

    لطفا محل تهیه را ذکر نمایید. لینک و یا سایت خرید اعلام نمایید.

    1. هاشم زاده می‌گوید

      لطفا بگید ازکجا تهیه کنیم بخونیم و بعد دیدگاهمان را ارسال کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.