راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران‌کیش در الکامپ 97 از جدیدترین سرویس‌های خود رونمایی کرد / توسعه اپلیکیشن پات و رونمایی از نسخه ویندوز

شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش در دومین روز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه الکامپ از دو سرویس جدید خود رونمایی کرد. این دو خدمت در راستای توسعه اپلیکیشن پات بود. در ادامه و در روز سوم نمایشگاه، ایران‌کیش با حضور مهدی پاکدل و پژمان جمشیدی از نسخه ویندوزی پات رونمایی کرد.

مهم‌ترین محصول شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش اپلیکیشن کارت‌خوان موبایلی است که به گفته پیمان طبری، معاون فناوری اطلاعات ایران‌کیش امکانات فوق‌العاده‌ای را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. در نمایشگاه الکامپ ۹۷ امکان ثبت‌نام برای افراد فراهم شده است. مدارک مورد نیاز نیز طبق الزام شاپرک برای پذیرنده‌ها در نظر گرفته شده است.

 

رونمایی از نسخه ویندوز اپلیکیشن پات

دستاورد دیگر شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش که در سومین روز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه الکامپ، رونمایی شد، نسخه ویندوز اپلیکیشن پات بود. شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش، به‌عنوان اولین شرکت PSP موفق شد از نسخه ویندوزی این اپلیکیشن رونمایی کند. در حقیقت کسانی که ویندوز ۱۰ روی کامپیوترشان نصب است یا سیستم‌عامل تلفن همراه‌شان ویندوزی است، می‌توانند از طریق مایکروسافت‌استور، اپلیکیشن پات را دانلود و نصب کنند.

نسخه ویندوز اپلیکیشن پات از تمامی امکانات و قابلیت‌هایی که روی نسخه اندروید و آی‌اواس پات وجود دارد، پشتیبانی می‌کند. در برنامه رونمایی از این برنامه، به دو ویژگی مهم این اپلیکیشن، یعنی قابل استفاده بودن برای روشندلان و همین‌طور چندزبانه بودن آن اشاره شد.

این رونمایی با حضور صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش و چهره‌هایی مانند مهدی پاکدل و پژمان جمشیدی برگزار شد.

فرامرزی در این مراسم اظهار امیدواری کرد که بتوانند به قول خودشان عمل کنند و هرچه بیشتر به توسعه محصول، افزایش کیفیت، قابلیت‌های خدمات و محصولات‌شان بپردازند تا به این ترتیب هم دارندگان کارت‌ها و هم کسانی که اپلیکیشن موبایلی ایران‌کیش را در اختیار دارند، راضی‌تر نگه دارند.

ناگفته نماند این اپلیکیشن حدود یک ماه است که در مایکروسافت‌استور قرار گرفته و امکان دانلود از این طریق، برای متقاضیان فراهم است.

 

پرداخت امن تو

نرم‌افزار موبایلی پات با شعار «پرداخت امن تو» دیگر محصول این شرکت است که در الکامپ 97 معرفی شد. این نرم‌افزار مبتنی بر سوئیچ‌های پرداخت شرکت ایران‌کیش و سیستم‌عامل اندروید است و امکان ثبت‌نام و رجیستر کردن شماره موبایل در آن فراهم شده است. علاوه بر این، امکان کارت‌به‌کارت، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قبض، پرداخت وجه به حساب سازمان‌های خیریه و… در این نرم‌افزار فراهم شده است. به این اپلیکیشن در جدیدترین به‌روزرسانی آن، چند امکان جدید هم اضافه شده است.

نخستین سرویس، در حوزه پرداخت و مبتنی بر کیوآرکد بود. تفاوت این سرویس جدید با سایر اپلیکیشن‌ها این است که در آن همه پذیرنده‌ها کیوآرکد دارند و می‌توانند از طریق اپلیکیشن پات، کیوآرکد پذیرنده را استفاده کنند. به این ترتیب مشتری با استفاده از کیوآرکد پرداخت، عملیات پرداخت را انجام می‌دهد.

به این ترتیب مساله مشتریانی که کارت فیزیکی ندارند هم حل می‌شود. علاوه بر این، روی دستگاه کارت‌خوان پذیرنده، رسید چاپ می‌شود و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

به عبارت دیگر تمام کسانی که می‌خواهند از دستگاه کارت‌خوان استفاده کنند، می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن پات و در منوی پرداخت، از طریق کدخوان، کیوآرکد مورد نظر را اسکن کنند. پس از این مرحله شماره ترمینال نمایش داده می‌شود، مبلغ وارد شده و با استفاده از کارت بانکی یا کیف پول تعریف‌شده در اپلیکیشن، پرداخت انجام می‌شود. پس از آنکه تراکنش روی اپلیکیشن با موفقیت انجام شد، پذیرنده رسید را چاپ می‌کند و تحویل می‌دهد.

دیگر محصول ارائه‌شده توسط ایران‌کیش، چند آپشن جدید روی اپلیکیشن پات است. در حال حاضر، جدیدترین سرویس پات، خرید بلیت است که از طریق این اپلیکیشن، کاربر می‌تواند به‌صورت مستقیم از شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا بلیت قطار خود را خریداری کند. در بخش خرید بلیت هواپیما نیز امکان تهیه بلیت با کم‌واسطه‌ترین حالت ممکن امکان‌پذیر شده است.

همچنین سرویس بیمه به اپلیکیشن پات اضافه شده و هر بیمه‌ای که نیاز به بازدید نداشته باشد در چند ثانیه قابل خریداری است. پات همچنین ارزان‌ترین بیمه را به متقاضی پیشنهاد می‌دهد.

 

دیگر محصولات پات

از جمله دیگر محصولات این شرکت می‌توان به صندوق فروشگاهی (هایپرپات) اشاره کرد. این دستگاه اطلاعات خرید، فروش و سایر هزینه‌های یک واحد شغلی را به‌صورت مکانیزه ثبت و محاسبه کرده و در خاتمه برای مشتریان خود بر اساس خرید انجام‌شده، امکان صدور فاکتور به همراه جزئیات را فراهم می‌کند.

دستگاه پین‌پد، دستگاه کارت‌خوان موبایلی این شرکت با نام هم‌پات و دستگاه PDT (POS PDA) نیز در این نمایشگاه معرفی شدند. دستگاه کارت‌خوان PDA یک رایانه شخصی کوچک و قابل حمل است که قادر به اتصال به اینترنت و شبکه‌های داخلی از طریق بی‌سیم است. یکی از بارزترین خصوصیات PDT ها داشتن نمایشگرهای لمسی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.