راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به محصولات و خدمات به‌پرداخت در الکامپ 97 در گفت‌وگو با سعید احمدی پویا

نمایشگاه الکامپ بزرگ‌ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور به شمار می‌رود که اکنون به پله بیست و چهارم رسیده است. این رویداد هرساله با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه و مخاطبان آن‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت به‌پرداخت‌ملت، این شرکت امسال در الکامپ ۱۳۹۷ سعی دارد تا ضمن معرفی دستاوردهای خود در صنعت پرداخت الکترونیک به علاقه‌مندان، فرصتی را برای تبادل‌نظر و مذاکره ایجاد کند. قطعاً دستاورد این حضور نقطه آغاز بسیاری از همکاری‌های تجاری و تکنولوژیکی فی‌مابین شرکت‌های فن‌آور، دانش‌بنیان و PSP که نقش معنی‌داری درحرکت نظام پرداخت الکترونیک دارند؛ به شمار می‌رود.

به همین منظور سعید احمدی پویا معاونت توسعه کسب‌وکار شرکت به‌پرداخت‌ملت با تأکید بر حضور این شرکت و معرفی محصولات ارائه‌شده الکامپ 24 گفت: «هر نمایشگاه مخاطبان خاص خود را دارد. الکامپ نیز برای نمایش آخرین محصولات و سرویس‌های حوزه B2C به مردم خصوصاً نوجوانان و مشتاقان حوزه فناوری است تا بتوانند کسب‌وکار آتی خود را شکل و یا رونق دهند.»

او ادامه داد: «با توجه به اینکه روند تکنولوژی طی پنج سال آینده در دنیا سمت بانکداری موبایلی و دیجیتالی می‌رود؛ بسیاری از بانک‌ها تلاش دارند تا خدمات خود را در قالب بانکداری همراه به مشتریان ارائه دهند؛ زیرا مشتری امروز، فرصت و زمان مراجعه برای دریافت خدمات از شعبه را ندارد و ازآنجاکه بانک نمی‌تواند تمام این نیازها را برآورده کند و اگر هم بخواهد با ایجاد شرکت‌های متعدد این نیاز مشتری را مرتفع سازد به سکون و ایستایی می‌رسد؛ بنابراین راهکارهایی نظیر اعطای open api با حفظ موارد امنیتی چاره مشکلات است. بانک باید بستر امنی را فراهم کند و کسب‌وکارها نیز با پیاده‌سازی الزامات امنیتی، خدماتی با بالاترین سطح کیفیت را به مشتری لایه آخر برسانند.»

معاونت توسعه کسب‌وکار شرکت به‌پرداخت ملت ادامه داد: «نکته اساسی در بحث بانکداری دیجیتال و بانکداری باز این است که بتوانیم سرویس‌های متناسب با نیاز مشتری ایجاد کنیم. بانکداری سنتی چهار عمل اصلی بانک را به مشتری ارائه می‌دهد، بانکداری الکترونیک آن را بر بستر الکترونیکی ارائه می‌کند ولی در بانکداری دیجیتال بانک در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و بر اساس نیاز مشتری خدمات سفارشی‌سازی می‌شود. این بحث روی بانکداری موبایلی بسیار اهمیت دارد و باید نیاز کاربر به روی بستر موبایل در اختیارش قرار گیرد.»

احمدی پویا با تأکید بر روند گسترش بهره‌گیری از بستر موبایل برای الکترونیکی شدن پرداخت‌های مالی مشتریان بانک‌ها یادآور شد: «ازاین‌رو محصول استراتژیک به‌پرداخت‎‌ملت برای نمایشگاه الکامپ اپلیکیشن سکه است. اپلیکیشنی که می‌تواند تمام نیازهای مشتریان در حوزه بانکی و پرداخت بر بستر موبایل را تأمین کند. استراتژی شرکت به‌پرداخت ملت این است که بیشترین خدمات را در سکه ارائه دهد و قطعاً مخاطبین نمایشگاه نیز به بررسی و مقایسه این اپلیکیشن با سایر محصولات مشابه خواهند پرداخت.»

او با مدنظر قرار دادن جایگاه به‌پرداخت‌ملت در نظام پرداخت الکترونیک افزود: «ازاین‌رو ما ناگزیر به پیشرو بودن هستیم چراکه PSP اول کشور و خاورمیانه هستیم و اگر پیشرو نباشیم مخاطب خود را از دست خواهیم داد. به‌پرداخت‌ملت باید چیزی فراتر از چهار عمل اصلی پرداخت را به کاربر ارائه دهد. ازاین‌رو تکنولوژی‌های جدیدی بر اپلیکیشن سکه پیاده‌سازی خواهیم کرد. درست است که سکه دیر به بازار آمد ولی در همین مدت‌زمان کوتاه نیز جایگاه خود را در مخاطبان پرداخت الکترونیک به دست آورده است. البته ما جایگاه بالاتری را برای آن متصور هستیم و به همین منظور نیز تمرکز خود را روی اپلیکیشن سکه در الکامپ ۹۷ قرار داده‌ایم.»

معاونت توسعه کسب‌وکار به‌پرداخت‌ملت در خصوص محصولات و سرویس‌های ارائه‌شده توسط این شرکت در نمایشگاه الکامپ سال ۹۷ گفت: «خدمات و محصولات در قالب بروشور و مفاد آموزشی آماده است و برای انتقال مفاهیم و معرفی خدمات سکه یک بازی طراحی‌شده است که کاربر با به پایان رساندن بازی با سکه و خدمات آن آشنا شده و درنهایت کیف پولش شارژ خواهد شد. این کار سبب درگیر شدن مخاطب با مفاهیمی خواهد شد که تاکنون با آن آشنایی نداشته است.»

احمدی پویا همچنین از پیاده‌سازی تکنولوژی AR در محصولات و سرویس‌های شرکت به‌پرداخت خبر داد و گفت: «ما یک سبد خدمات داریم که استفاده از این تکنولوژی را در سبد محصول خود قرار داده‌ایم. اکنون تکنولوژی AR بر روی محصول سکه پیاده‌سازی شده است ولی شاید بتوان در سایر محصولات نیز از آن استفاده کرد. ما به دنبال این هستیم از تکنولوژی بسیار جدید AR در سرویس‌ها و خدماتمان استفاده کنیم به همین دلیل بحث AR و واقعیت افزوده در قالب یک بازی به مخاطبین در نمایشگاه معرفی خواهد شد.»

او یادآور شد: «در بحث واقعیت افزوده، به یک واقعیت موجود، اطلاعاتی را اضافه می‌کنیم تا مخاطب با بهره‌گیری از اطلاعات بتواند بهترین تصمیم را بگیرد. این تکنولوژی جزو روندهای برتر دنیا به شمار می‌رود به‌طوری‌که وقتی مخاطب یا مشتری در حال کار با اپلیکیشنی است؛ اطلاعاتی که کاربر در لحظه، درباره زمان و مکان خاصی که افراد در آن حضور داد نیاز دارد و به دنبال آن است.»

احمدی پویا همچنین از ارائه سرویس‌های خاصی به کسب‌وکارهای مختلف در نمایشگاه خبر داد و گفت: «در این نمایشگاه دستگاه‌های سلف‌سرویس خاص چندمنظوره‌ای ارائه کردیم که برای کسب‌وکارهای ویژه مورداستفاده قرار می‌گیرد. طرح‌هایی مانند اعتبار و تخفیف نیز ایجادشده که برای بعضی کسب‌وکارها قابل‌استفاده است. بحث فروشگاه بدون صندوق‌دار نیز سرویس دیگری است که به بازدیدکنندگان الکامپ 24 معرفی خواهد شد. این‌ها برخی از محصولات و خدماتی هستند که کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاونت توسعه و کسب‌وکار به‌پرداخت‌ملت در پایان با اشاره به حضور گستردهٔ استارت‌آپ‌ها در الکامپ سال ۹۷ برنامهٔ ویژهٔ شرکت به‌پرداخت‌ملت برای ایده پردازان را تشریح کرد ادامه داد: برگزاری این رویدادها و اختصاص نمایشگاه‌ها به این ایده‌های نو، بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و به طبع این رویداد، به‌پرداخت‌ملت نیز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

او اعلام کرد: «چهار کارگاه ویژه برای استارت‌آپ‌ها در نظر گرفتیم دغدغه‌های استارت‌آپ‌ها مورد تحلیل و ارزیابی قرارگرفته و متناسب با ارزیابی‌های انجام‌شده کارگاه‌ها تنظیم می‌شود.»

احمدی پویا تأکید کرد: «اولین چالش برای یک استارت آپ، مسائل قانونی و حقوقی است. به همین منظور کارگاهی را با این موضوع برپا خواهیم کرد. کارگاه دیگری نیز برای طراحی بیزنس مدل و استراتژی‌های کسب‌وکار استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته‌شده که بهترین اساتید این حوزه برای پاسخگویی به سؤالات مخاطبان در آن حضور دارند تا به استارت‌آپ‌ها بگوییم در کنارتان هستیم.»

معاونت توسعه کسب‌وکار به‌پرداخت‌ملت با اشاره به دیگر برنامه‌های این شرکت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ گفت: «کیوسکی در نظر گرفته‌شده که استارت‌آپ‌ها اطلاعات خود را وارد کرده تا این اطلاعات توسط تیمی که در نظر گرفته‌شده موردبررسی و تحلیل قرار گیرد. پس از بررسی، شرکت با استارت‌آپ‌ها گفت‌وگویی را انجام می‌دهد تا با توجه به منابع که موجود است، حمایت خود را از طرح و ایده مربوطه اعلام کنیم. این کار نیازمند منابع و تلاش بسیار زیادی بود و به همین دلیل نیز همکاری با استارت‌آپ‌ها در برنامه عملیاتی شرکت جای‌داده شده است و تمام واحدهای سازمانی و عملیاتی وظیفه‌ای تعریف‌شده دارند تا با استارت‌آپ‌ها همکاری کنند.»

1 دیدگاه
  1. علی می‌گوید

    تا زمانی که این شرکت نتونه با بانکی به غیر از ملت قرارداد ببنده دیگه نمی تونه سهم بازار گذشته اش رو به دست بیاره
    بهتره یه نگاهی به قیمت سهامش در بورس ایشان بکنن و به فکر حل مشکل اساسی شرکت باشن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.