راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انسداد مجدد 573 درگاه پرداخت اینترنتی در پی عدم ارائه مستندات لازم از سوی شرکت‌های پرداخت

شاپرک در پی عدم ارسال مستندات لازم از سوی شرکت‌های خدمات پرداخت، برای اثبات سلامت درگاه‌هایی که به‌طور موقت از انسداد خارج‌شده بودند 573 درگاهی که قبلاً مسدود و سپس فعال‌شده بودند را مجدداً غیرفعال کرد.

به گزارش روابط عمومی شاپرک، طی دو ماه اخیر 1272 درگاه به علت رفتارهای نامتعارف و مشکوک به‌صورت موقت مسدود و جهت بررسی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت مرتبط با هر درگاه معرفی شدند.

ازآنجایی‌که بنا بر روال تعریف‌شده در فرایند نظارت بر درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت پس از دریافت درگاهی که در پی رفتار مشکوک از سوی شاپرک مسدود شده، 24 ساعت زمان‌دارند تا علت رفتار مشکوک را بررسی و نتیجه را به شاپرک اعلام کنند، 573 درگاه پس از وصول نامه مدیران عامل شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت به‌صورت موقت فعال شد.

بنابر اعلام واحد نظارت شاپرک اما باوجود اتمام مهلت یک‌هفته‌ای شرکت‌های ارائه‌دهنده پرداخت برای ارائه مستندات لازم مبنی بر اثبات سلامت رفتار درگاه‌هایی که به‌طور موقت رفع مسدودی شده بودند، هیچ‌کدام از شرکت‌ها هیچ مدرکی در راستای خروج کامل هیچ‌یک از این 573 درگاه به شاپرک ارائه نکرده است و بر همین اساس تمام این درگاه‌ها مجدداً مسدود شدنشرکتد.

این اقدام بر مبنای روال تعریف‌شده برای نظارت بر درگاه‌های پرداخت که ماه گذشته نیز به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت ابلاغ‌شده است، فایل گردشکار فرآیند مسدودسازی درگاه‌های پرداخت متخلف را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.