راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان 350 ریال سود به ازای هر سهم برای سال مالی ۹۶ تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، امروز نهم تیرماه و در نوزدهمین سالگرد تأسیس این شرکت از ساعت سه در سالن همایش موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران برگزار شد. سود قابل تقسیم به ازای هر سهم، 350 ریال و پاداش اعضای هیئت‌مدیره 350 میلیون تومان تعیین شد. در این مجمع همچنین روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند.

در ابتدای این نشست عبدالعظیم قنبریان، مدیرعامل تاپ به ارائه گزارش هیئت‌مدیره برای سهامداران این شرکت پرداخت و  گفت: «در مجموع طی سال ۹۶ بالغ‌بر ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تراکنش پرداخت الکترونیکی از طریق شاپرک جذب شده که نسبت به سال ۹۵ رشد ۳۵ درصدی داشته است. این موضوع نشان‌دهنده روند توسعه روزافزون فرهنگ پرداخت‌های الکترونیکی است.»

او به تعداد تراکنش‌ جذب شده به تفکیک کانال‌های پذیرش در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: «درصد تحقق بودجه تعداد تراکنش‌های قابل‌جذب از طریق کل درگاه‌های پذیرش شرکت در سال ۹۶، ۱۱۴ درصد بوده است. تعداد تراکنش‌های شرکت طی سال ۹۶ نسبت به ۹۵، رشد ۵۳ درصدی داشته است؛ همچنین در سال ۹۶ چهار بانک به مجموع بانک‌های طرف قرارداد شرکت تاپ اضافه شده است.»

قنبریان درباره برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در این زمینه عنوان کرد: «نوسازی، توسعه و احیای ناوگان پایانه‌های فروشگاهی، خرید بالغ‌بر ۷۰ هزار دستگاه کارت‌خوان، تولید نسخه‌های نرم‌افزاری کارت‌خوان‌های جدید، شناسایی پذیرندگان واحد شرایط و نوسازی شبکه پذیرندگی فروشگاهی شرکت و … در زمره این اقدامات بوده است. همچنین می‌توان به تجهیز مراکز فروشگاهی به سرویس‌های ارزش‌افزوده، ارائه محصول Mpos، ورود خدمات پرداخت تاپ به عرصه جایگاه‌های سوخت، استقرار نظام مدیریت به منابع از طریق سامانه چرخه زیست کارت‌خوان، و مشارکت در اجرای جشنواره‌های فصلی و محلی اشاره کرد که از اهم برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای بوده است.»

مدیرعامل تاپ درباره توسعه کانال‌های مجازی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان گفت: «افزایش تعداد فروشگاه‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد سامانه پرداخت اینترنتی تاپ، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای، راه‌اندازی و استقرار IPG جدید و مهاجرت سایت‌های اینترنتی طرف قرارداد، بهره‌برداری و توسعه سیستم‌های ارزش‌افزوده، راه‌اندازی سرویس قرعه‌کشی آنلاین با قابلیت سفارشی کردن جوایز برای سایت‌های اینترنتی، برگزاری جشنواره در لحظه برنده باش، ارائه راهکارهای متناسب‌سازی شده و جذب مشتریان ویژه در این بخش قرار می‌گیرند.»

قنبریان به اهم اقدامات انجام شده این شرکت در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: «تأسیس شرکت تابان آتی‌پرداز، ارزش‌گذاری تاپ در دو مرحله در بهمن‌ماه ۹۶ در ابتدا توسط شرکت سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان و در مرحله دوم توسط کارشناس رسمی دادگستری مورد تأیید حسابرس قانونی، انعقاد قرارداد واگذاری محصول تجاری تاپ در اسفند ۹۶ به شرکت تابان آتی پرداز بوده است‌. برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای این بخش نیز ارائه نسخه‌های جدید از اپلیکیشن تاپ با امکاناتی همچون خرید بلیت اتوبوس، کارت به کارت و ارائه رسید مربوطه، عملیاتی شدن سرویس پرداخت درون برنامه‌ای، ارائه اپلیکیشن موبایلی سوخت‌رسان PIDO و راهکارهای متناسب‌سازی شده و جذب مشتریان ویژه برنامه‌های انجام شده در سال ۹۶ است.»

او در پایان به برگزاری انواع جشنواره‌های ویژه اپلیکیشن تاپ، افزایش فراوانی انواع کارت‌های پیش پرداخت و سرمایه‌گذاری و تشکیل واحدهای تجاری تخصصی این شرکت اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.