راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفتگویی با قنبریان به بهانه رونمایی از سرویس کارت به کارت در اپلیکیشن تاپ

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (پککو) که در سال ۱۳۷۹ تأسیس شده است و به‌طور متمرکز در حوزه‌های تأمین، نصب و پشتیبانی از دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی و خودپردازهای بانکی، ارائه خدمات پرداخت مجازی از طریق اینترنت و موبایل، صدور و شخصی‌سازی انواع کارت‌های نقدی و اعتباری، ارائه سیستم‌های نرم‌افزاری در حوزه مدیریت تراکنش‌های پرداخت و خدمات سوئیچ به بانک‌ها و مؤسسات مالی و… فعالیت می‌کند. این شرکت برای سومین بار است که در نمایشگاه الکامپ شرکت می‌کند و در دور قبلی این نمایشگاه یعنی بیست و دومین نمایشگاه الکامپ از درگاه پرداخت موبایلی درون برنامه‌ای (aar) پککو که روی اپلیکیشن کافه بازار پیاده‌سازی شده بود رونمایی کرد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

یکی از محصولات شرکت پککو که این شرکت در طول یک سال گذشته تمرکز و توجه خیلی زیادی جهت معرفی آن به مردم کشور داشته است، اپلیکیشن تاپ است که این اپلیکیشن با دارا بودن محیط نرم‌افزاری مبتنی بر استانداردهای بالای امنیتی، فضایی امن برای انجام خدمات پرداخت را برای کاربران فراهم می‌کند. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، رتبه 27 جهان در تعداد تراکنش‌های مالی را در بررسی نشریه نیلسون ریپورت به دست آورده است که این بررسی با استناد به گزارش رسمی بانک مرکزی ایران صورت گرفته است.

توسعه اپلیکیشن تاپ برای شرکت پککو از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پککو در چهاردهم تیرماه ۹۶ گزارش نسبتاً مفصلی از فعالیت‌های مستمر درباره رشد و توسعه اپلیکیشن تاپ به سهامداران این شرکت بورسی ارائه کرد و گفت: «تعداد تراکنش‌های موبایلی پککو در سال 95 نسبت به سال ۹۴، حدود ۱۰۹ درصد رشد داشته است و مبلغ تراکنش‌ها نیز ۲۵۹ درصد افزایش داشته است. این به این معنی است که در سال ۹۵ میزان مبالغ بیشتری از طریق اپلیکیشن تاپ تبادل شده است. همچنین در سال 95 تعداد تراکنش خریدهای اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، با ۹۸ درصد رشد نسبت به سال 94 روبه‌رو بوده است.»

گفتگویی با قنبریان به بهانه رونمایی از سرویس کارت به کارت در اپلیکیشن تاپ
گفتگویی با قنبریان به بهانه رونمایی از سرویس کارت به کارت در اپلیکیشن تاپ

در آستانه برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، مهندس عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در گفتگو با عصر تراکنش درباره اپلیکیشن تاپ گفت: «تاپ یک اپلیکیشن با محوریت خدمات پرداخت است که سهم بزرگی در استراتژی‌های توسعه بازار و آینده شرکت پککو ایفا خواهد کرد. از سوی دیگر تاپ نقطه تعامل و ارتباط پککو با مشتریان نهایی و دارندگان کارت نیز خواهد بود که از ارزش بسزایی برای توسعه سایر فعالیت‌های پککو برخوردار است.»

قنبریان معتقد است نقطه تمایز تاپ با سایر اپلیکیشن‌ها در دو حوزه است؛ یکی سرویس‌های ارزش‌افزوده‌ای مانند خرید آنلاین طرح ترافیک و پرداخت قبوض تلفن ثابت و دیگری تجربه کاربری متفاوت و متمایز این اپلیکیشن است.

شرکت پککو به‌تازگی کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای نیز در راستای توسعه شبکه کاربران تاپ با عنوان «نگو نگفتی» را عملیاتی کرده است. قنبریان درباره این کمپین به خبرنگار ما گفت: «کمپین نگو نگفتی پس از کمپین پورشه تاپ و با هدف جذب کاربران و افزایش میزان تعامل کاربران قبلی با تاپ انجام می‌شود. در این کمپین با شعار «نصب کن، استفاده کن، برنده باش» کاربران به نصب و انجام تراکنش با تاپ تشویق می‌شوند و از جوایز ارزشمند نظیر یک جایزه ۳ میلیارد ریالی برای یک نفر و ۱۰۰ جایزه ده میلیون ریالی برای ۱۰۰ نفر بهره‌مند می‌شوند، مهلت شرکت در این قرعه‌کشی نیز پایان مردادماه تعیین شده است.»

قنبریان در پاسخ به این سؤال خبرنگار عصر تراکنش مبنی بر اینکه آیا پککو همچون سال گذشته خدمت یا محصول جدیدی در نمایشگاه الکامپ رونمایی خواهد کرد یا خیر، گفت: «خبر خوش ما برای کاربران تاپ این است که هم‌زمان با بیست‌وسومین نمایشگاه الکامپ از سرویس کارت به کارت در اپلیکیشن تاپ رونمایی خواهیم کرد.»

مدیرعامل شرکت پککو در پایان هدف از شرکت در نمایشگاه الکامپ را توسعه برند و جایگاه سازی برند تاپ و حضور مستمر در اذهان عمومی و جذب کاربران جدید اعلام کرد و گفت: «در راستای حضورمان در نمایشگاه الکامپ برنامه‌های متنوعی را در غرفه ارائه خواهیم کرد که بازدیدکنندگان جهت اطلاع از این برنامه‌ها در روزهای برگزاری نمایشگاه به غرفه‌های شرکت مراجعه کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.