راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

BBVA دومین بانک بزرگ اسپانیا به بستر وام‌دهی فینتونیک می‌پیوندد

به نظر شما چه اتفاقی رخ خواهد داد، اگر یک بستر مدیریت مالی شخصی (PFM) با بانک، یک بستر وام‌دهی و بیمه ترکیب شود؟ دیوید پین از یک همکاری جدید بین فینتونیک (Fintonic) و بانک BBVA در وب‌سایت فینوویت خبر داد.

فینتونیک یک اپلیکیشن موبایلی است که ترکیبی از خدمات مالی هم‌چون مدیریت مالی شخصی، بیمه، وام، هشدارهای پرداخت اقساط و امکان اتصال حساب‌ها به بانک را در یک بستر بسیار امن فراهم می‌کند.

خدمات فینتونیک

بی‌بی‌وی‌ای (BBVA) بخشی از بستر فینتونیک خواهد بود. این بانک نوآور که دومین بانک بزرگ اسپانیا شناخته می‌شود، همگام با بسیاری از بانک‌های دیگر هم‌چون ویزینک (WiZink)، وانا(Wanna) و ایوفایننس (EVO Finance) به بستر فینتونیک می‌پیوندند. فینتونیک تاکنون بیش از ۷۵۰۰ وام برای کاربران فراهم کرده که حجم آن بیش از ۳۰ میلیون یورو بوده است. در هر قرارداد به طور متوسط ۳۸۵۰ یورو وام ارائه شده است.

لوپینا تاییریاگا بنیان‌گذار و مدیرعامل فینتونیک می‌گوید:«فینتونیک فراتر از یک سیستم مدیریت مالی شخصی است و برخلاف بانک‌های سنتی به دنبال ارائه‌ی ارزش است و گزینه‌ی وام‌های خود را نیز از موسسات مختلف ارائه می‌دهد.»

فینتونیک و BBVA

فینتونیک یک راهکار بانکداری دیجیتال یکپارچه ارائه می‌کند که تمام اطلاعات مالی، بانکداری، بیمه، کارت‌های اعتباری، وام را به یک اپلیکیشن موبایلی وصل می‌کند. بیش از ۴۵۰۰۰۰نفر از فینتونیک برای درک بهتر هزینه‌های خود و برنامه‌ریزی مالی استفاده می‌کنند.

همکاری جدید با بانک BBVA این امکان را برای کاربران فینتونیک فراهم خواهد کرد که بدون خارج شدن از اپلیکیشن(که از طریق گوگل پلی و اپ استور در دسترس است) برای دریافت وام تا سقف ۳۰۰۰۰ یورو اقدام کنند. این بستر پروفایل‌های ریسک و اطلاعات مشتری را براساس تجزیه‌تحلیل‌های اقتصادی، اجتماعی و جمعیت شناختی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین ارائه می‌کند و منابعی هم‌چون فکتیوا (Factiva) را در اختیار دارد تا در سه دقیقه یا کمتر به تائید اعتبار کاربران بپردازد.

فینتونیک در سال ۲۰۱۲ در مادرید اسپانیا بنیان‌گذاری شد، بیش از ۲۹میلیون دلار سرمایه در اختیار دارد و از جمله سرما‌یه‌گذاران آن می‌توان به اونزا کپیتال (Onza Capital)، اینسپشن کپیتال (Inception Capital)، پی‌اس‌اِن (PSN) و … اشاره کرد.

منبع: Bankingtech

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.