راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اگر استارت‌آپ‌ها گزارشی درباره خسارت‌شان از اختلال اینترنت ارائه دهند، در مجلس قابل پیگیری است

پس از فیلترینگ تلگرام و نارضایتی بسیاری از مردم، بحث‌هایی مبنی بر خسارت وارده به استارت‌آپ‌های ایرانی، زیاد به گوش می‌رسد. سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی معتقد است باید به خاطر اختلال به کاربران خسارت وارد شود و هزینه‌های اینترنت کاهش یابد.

زرآبادی در مصاحبه با همشهری بیان کرد که پس از فیلترینگ تلگرام، نمام کاربران اینترنت در ایران به خاطر کاهش پهنای باند در استفاده از اینترنت با اختلال روبه‌رو هستند.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مجلس برنامه‌ای برای پیگیری مشکلات استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی به‌خاطر اختلالات و خسارات وارده دارد یا خیر، پاسخ داد: «آنچه باعث جذابیت کسب‌وکارهای نوین می‌شود، سرعت است. در واقع کاربران می‌توانند با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهند و این مسئله آنها را به استفاده از پلتفرم‌ها یا اپلیکیشن‌های جدید نسبت به مدل سنتی ترغیب می‌کند. اگر سرعت در این مسئله پایین بیاید ترجیح افراد این خواهد بود که به مدل سنتی برگردند.»

زرآبادی در پایان گفت: «اختلالات باعث می‌شود که این کسب‌وکارها رونق خود را از دست بدهند. ولی من شخصاً گزارشی مکتوب از خسارت کسب‌وکارها ندیده‌ام. اگر کسب‌وکارها گزارشی تجمیع شده با آمار و ارقام درباره خسارت‌شان از اختلال‌ها ارائه کنند این موضوع در مجلس قابل پیگیری است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.