راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ساخت اقامتگاه دائمی در کره ماه توسط آمازون

بشر از گذشته تاکنون آرزوی سفر به کره ماه و قدم زدن در این کره را داشته است و همین موضوع ازنظر مدیرعامل آمازون، یک ظرفیت بزرگ برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به‌ گزارش ایران، در همین راستا جف بزوس تصمیم گرفته است مسیر سفر به کره ماه را برای دوستداران این عرصه هموارتر کند و در یک دهه آینده، اقامتگاهی دائمی برای فضانوردان تأسیس کند. به‌این‌ترتیب این چشم‌انداز برای دوستداران فضا ترسیم می‌شود که مؤسس آمازون می‌خواهد در دهه آینده میلادی، فضانوردان را به کره ماه بفرستد.

ساخت اقامتگاه در کره ماه، موضوعی است که جف بزوس مدیرعامل آمازون در مصاحبه‌ای با مجله GeekWire به آن اشاره داشته و در این گفت‌و‌گو عنوان کرده که معتقد است کره ماه یک مکان مناسب برای شهرک‌سازی محسوب می‌شود. او دراین‌باره گفت: «این شرکت قصد دارد با ناسا و سازمان فضایی اروپا همکاری کند تا یک اقامتگاه دائمی در ماه بسازد و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.»

جف بزوس همچنین دراین‌باره می‌گوید: «ماه یک مکان مناسب برای شهرک‌سازی است. وی به فاصله کم ماه تا زمین و وجود آب در این کره اشاره می‌کند.»

مدیرعامل آمازون همچنین معتقد است در دهه‌های آتی انتقال صنایع سنگین زمینی به فضا آسان‌تر می‌شود.

به اعتقاد او ممکن است حتی بعضی افراد در سیارک‌ها نیز کار کنند و زمین به‌عنوان مکانی برای سکونت و صنایع سبک مورداستفاده قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.